traaaaaaag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik internet via de kabel (Chello). De laatste dagen is het zo traag als straaop. Mordax gaf net een downloadsnelheid van, schrik niet, 1 Kb/sec.
Ik zit achter een router, maar alle poorten staan open. uiteraard heb ik ook gecontroleerd op virussen (dagelijkse kost) en spyware. Dat ziet er allemaal goed uit. Iemand anders uit Apeldoorn (of elders) met hetzelfde probleem, of heeft iemand een mogelijke oorzaak/oplossing?

Thx.

sorry dat ik het zeg...maar that's chello ;)
ik heb hier ook een *piep* trage verbinding...en nou zeggen wij chello op en krijgen we @home :thumb:

is dat kabel of ADSL? Volgns mij is dit in Apeldoorn niet beschikbaar. En ADSL wil ik niet...

een kennis van mij heeft de laatste ook problemen met chello, ook in apeldoorn.

@home is ook kabel, maaruh........ waarom wil je geen ADSL?

ik heb nu bijna 2 jaar ADSL, gaat perfect hier, altijd snel en stabiel.

omdat ik ooit ook voor mijn telefoon ben overgestapt op UPC. ja ik weet het stom, stom, stom, stom.
wordt weer een dure aangelegenheid anders.....

en dan te bedenken dat ik het afgelopen jaar "jaloers" was op een collega die in Ede woont en daar Chello kabel heeft en mij liet "kwijlen" met verhalen over snelheden van >100 Kb/sec voor hetzelfde / iets minder of net iets meer geld, dan dat ik kwijt ben voor mijn ADSL wat tot aan de kerst op 52 KB/sec en NU (sinds de -gratis- MXstream upgrade) op 80 Kb/sec draait........................

en ja, ik zal in een volgende posting wat meer op de interpunctie letten...... :D :D :D :D :D

Ben ik dan snel voor Chello?

De gemeten snelheid is:

1.52 Mbps

Dit betekent dat je kunt downloaden op 194.9 KB/sec. van onze servers.

28.8 kbps dial-up
33.6 kbps dial-up
53.3 kbps dial-up
56 kbps ISDN
128 kbps ISDN
384 kbps DSL
768 kbps DSL
1000 kbps DSL
1500 kbps DSL/T1/Cable Modem
1559.2 kbps YOU

..nou, bijlage plaatsen lukt me niet...

Ik heb toch nog ff wat feedback nodig. Mijn (Chello)verbinding is nu sinds woensfag of donderdag zo traag. Soms haal ik op Mordax nog niet eens 1 Kb downloadsnelheid. Dat kan toch haast niet?
Het probleem is dat ik achter een router zit en ik Chello dus niet makkelijk om hulp kan vragen (als ik ze überhaupt zou kunnen bereiken.
Kan Chello bijv. onaangekondigd je downloadsnelheid terugbrengen omdat je teveel dataverkeer hebt?
Op deze manier is er geen lol meer aan.....

als je teveel dataverkeer hebt, krijg je een meeltje met een waarschuwing derin geloof ik...of ze sluiten je direct af (maar ze laten het wel weten geloof ik)...
maar jah...tis chello, dus je weet ut maar nooit

ja weet ik. dat meeltje heb ik driekwartjaar geleden al gehad. of ik de grootste boef van nederland was. in elk geval heb ik me toen enkele maanden 'gedragen'. maar je kent dat het, met het verstrijken der tijd.... Ik spons nu wel weer zo'n 10 gig per maand.

Hallo
CHELLO is hier(TWELLO) ook zo traag als dikke ******.

tot voor een week ging het hier toch behoorlijk rap,geen problemen met uitval enzo.
vorige week opeens geen internet meer,ff gebeld, maar ze waren met het net bezig.

Maar nu is het allemaal niet zo snel meer.

Maar er bestaat toch ook nog een soort van kabelspeed proggie.

wie weet daar nog iets meer van????

ik dacht zelf onze grote STER kleinkramer, maar ik zal even verder zoekken

Er zijn verschillende manieren om je snelheid te verbeteren.

Vraag is alleen; is het altijd al zo langzaam geweest of ging het van de ene dag op de ander?
Als dat zo is dan zou het kunnen komen door spyware of iets soortgelijks....( ervanuitgaande dat je zelf niks aan je instellingen hebt verandert)

Check je instellingen voor de zekerheid hier:
http://www.speedguide.net/

Klik in het menu links op "TCP/IP Analyzer"

Ook staan er diverse reg.tweaks om je systeem voor kabelinternet te optimaliseren.

Baat het niet, dan...je weet wel!

Benjamin

Benjamin, ik heb je advies gevolgd. Ik krijg een rapportje, waar niet echt schokkende dingen in staan....
Overigens heb ik gemerkt dat de snelheid van verbinding te maken heeft met het downen via Imesh. Ook als er maar 1 bestandje wordt opgehaald met een snelheid van 1 of 2 Kb/sec, daalt mijn totale verbinding snel. Als de data nou met 100en pe seconde naar binnen vlogen, kon ik me de vertraging wel voorstellen, maar met deze minimale omvang.... dat zou niet uit hoeven maken.
Zodra ik Imesh uitzet, loopt de verbinding weer langzaam op naar normale waarden. Daar moet toch iets aan te doen zijn?

Hier ben ik weer. Ik geloof dat mijn vorige bericht niet helemaal klopt. Wellicht hier een opmerking waar anderen ook iets aan hebben.
Het ligt niet aan Imesh, maar aan Emule. Dat progje heb ik pas gedownload via Planet Download. Zodra ik dat aanzet, daalt de verbinding....

Ik ben er wel uit nu. Moet denk ik wat gaan sleutelen aan de instellingen, of een andere versie downen....

Als je internet (Chello) nou een keer langzaam gaat start het modem dan eens opnieuw op, dat helpt bij mij altijd !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan