traaagggge pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobie1

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
Hallo allemaal...

Ik zit hier achter een pc die met het opstarten pas na kwartier klaar is...
Eenmaal opgestart (wat al heel lang duurt) hoef ik geen ander programma op te starten want dat duurt langer...

Computer is zo leeg als het maar kan,geen virussen en spyware.
pentium 4 2.6 gig-256mb geheugen.

Wat kan het probleem zijn,,,harde schijf is wel continue bezig.
Kreeg wel melding over virtueel geheugen?? misschien dat dit iets betekent??

mvg.hobie1:thumb:

Nou vertel je de besturing niet die er op staat, maar als XP er op staat mag je met 256 mB geheugen geen wonderen verwachten.
Is deze PC ooit wel een snelheidsduivels geweest ?

Laatst bewerkt:
wat voor een besturings systeem draai je ?

256 mb geheugen is aan de weinige kant..

virtueel geheugen heeft er inderdaad wel wat mee temaken je pc heeft dan te weinig intern geheugen en gaat dan ruimte op de harde schijf aanschrijven als geheugen.. dit heet virtueel geheugen dit geheugen is stukken langzamer als het interne geheugen in je pc...

een in voudige oplossing is je geheugen uitbreiden...

windowx xp en het is nooit een snelheidsduivel geweest...
In het begin was ie niet zo traag,,het is de laatste tijd dat je echt de pc aanzet en een flinke moet wachten tot deze is uitgerateld.

doe je wel eens het register verschonen ?
start er veel op als je je pc aan zet ?

er starten niet onnodige programma's op...,daar heb ik het eerste naar gekeken,,,
En ik moet zeggen dat deze pc goed onderhouden is.

windowx xp en het is nooit een snelheidsduivel geweest...
In het begin was ie niet zo traag,,het is de laatste tijd dat je echt de pc aanzet en een flinke moet wachten tot deze is uitgerateld.

Ik denk als een een reepje geheugen er bij koopt dat er een wereld voor je open gaat.
500mB voor XP zou voldoende moeten zijn.

maar een probleem is dat als je je register niet om de zoveel tijd eens een cleanup geeft dan loopt ie vol ..
als jij een programma verwijdert van je pc lijkt het alsof alles netjes eraf is maar de links in het register blijven staan..

wil jij dan een programma starten gaat jou pc zoeken naar de link van dat programma in haar register .. hoe voller jou register staat hoelanger het duurt ..

thanxs

Ik ga ga ff verder rommelen en denk dat ik ff voor het geheugen ga...

groet van hobie1:thumb:

Ik heb 5 jaar lang op een XP gedraaid met 256Mb maar dat mag geen reden zijn dat hij een kwartier doet over opstarten. Ook ik heb op dat systeem nooit mijn register geschoond. Hij startte en start nog steeds in ongeveer 2 minuten op. Ik zou wat lichtere programma's zoals voor je AV en Firewall draaien. Av kan je bijvoorbeels AVG of Avast nemen en als Firewall bijvoorbeeld Comodo.
Verder zou ik hem eens grondig op Spyware en Adware laten scannen. Werkt dit allemaal niet dan doet een format wonderen.

ik denk dat format c ook de oplossing is,
Ik heb de pc grondig gescant op spyware en niks raars gevonden......

1. Ik vermoed dat de inhoud van de harddisk ook zwaar gefragmenteerd is. (start -> Uitvoeren ->
)
2. Daarnaast kan het zijn dat allerlei programmatuur met de computer mee opstart. (Start -> Uitvoeren -> msconfig -> [tabblad Opstarten])
3. Een steeds vergrotende en verkleinend wisselbestand kan ook een reden zijn waarom het allemaal zo langzaam gaat (meer geheugen lost dit op, maar ook een vast wisselbestand van de juiste grootte, bijv. vastzetten op 2 GB). (Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> [tabblad Geavanceerd] -> [Knop Instellingen in paragraaf Prestaties] -> [Tabblad geavanceerd] -> [Knop Wijzigen] -> Aangepaste grootte: Begingrootte: 2048 Maximale grootte:2048 -> [Knop Instellen] -> [Enkele malen Ok]

Download ook PageDefrag om wisselbestand, registry, slaapstandbestand etc. te defragmenteren.

Succes,

Tijs.

Hardware versnelling nagezien?

Configuratiescherm -> Beeldscherm -> instellingen: geavanceerd -> Probleem oplossen ->
hardware versnelling op maximaal zetten.

:cool:

Kijk eens met crtl + alt + del naar taakbeheer en kijk wat de processor (CPU) belasting is bij de tab processen.
Mocht deze hoog zijn post dan even het proces wat daar de oorzaak van is.
Geheugen uitbreiden helpt wat, maar echt niet veel.
virtueel geheugen verdient wel aandacht. De melding dat het te klein is mag niet komen.
Heb je een vaste waarde ingesteld, dan moet dat vergroot.
Je pc reageert als een pc met een volle disk, maar deze is leeg begrijp ik.
Kijk eens met schijfcontrole of er problemen zijn.
Denk verder na of je recent iets aangepast hebt, nieuwe printer, externe hd of nieuwe software, zoals een beveiligingssuite oid
Laat dat dan even weten.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan