Traag aanmelden onder Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cotje

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2002
Berichten
423
Goeiedag mede helpmij-ers,

ik heb een probleempje met een Windows Vista PC. Deze staat in een Windows 2003 domein en is zeer traag met aanmelden. Na het invullen van de gebuikersnaam en wachtwoord duurt het nog 7 (zeven!) minuten voor de pc volledig klaar is met opstarten. De andere Vista PC's in het domein hebben er geen last van.

Specs PC: HP Compaq dx2200, met Pentium D 3 GHz, 1024 MB Geheugen.

Er worden in het domein geen zwervende profielen of iets dergelijks gebruikt. Ook is al geprobeert om er 1024 MB extra geheugen in te stoppen, maar dat maakt helaas geen verschil.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem.

Cotje
 
defragmenteren

als je naar de harde schijf gaad dan druk je op de rechter muisknop en dan op eigenschappen dan staat er defragmenteren .


succes kenneth:thumb:
 
Een goede oplossing is Vista eraf te gooien en XP erop te zetten.. en anders defragmenteren ja..
 
Defragmenteren heb ik uiteraard al geprobeerd.

En ik kan er inderdaad wel XP opzetten, maar dan wordt het een illegale installatie en dat wil ik niet. Ook omdat het op de andere Vista PC's in het domein wel goed gaat moet er volgens mij een oorzaak en/of oplossing voor te vinden zijn.
 
wat ook helpt=
rechtermuisknop op HDD, dan staan er onder aan 2 checkboxes, alle twee UIT zetten, dan komt er een vrag alleen op C:\ of op C:\... dan moet je de laatste kiezen (alles)

win toets + run, typ regedit
gan naar curcurent user, control pannel, deskop dan komt er rechts een lijst te staan met register sleutels van de map deskop, ga naar de sleutel: MenuShowDelay wijzig het getal naar 80, dan komt het contexmenu (rechtemuisklik - menu) sneller te voorschijn!
Misschien ga ik dat in een progje maken!
 
Ik vermoed dat het probleem ondertussen wel is opgelost na 3 jaar.
Tijd voor een slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan