Traag afsluiten XP in combinatie met Userenv fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
8.121
Na een frisse installatie van Windows XP loop ik tegen het probleem aan dat Windows XP heel erg traag afsluit, althans, het duurt effe voordat hij echt afsluit.
Als ik in systeembeheer bij de logboeken kijk vallen de volgende twee fouten erg op.
1517.jpg

en
1524.jpg


Nu kan ik over deze twee specefieke fouten echter niks bijzonders vinden. Misschien dat iemand anders iets weet?

Wat ik al gedaan heb:
- RegCleaner laten draaien
 
Op zich niks om je zorgen over te maken, je zou het volgende kunnen bekijken:

- zet de Fax services op Manual, als je deze hebt
- zet ZA uit en herstart, mogelijk zit deze in de weg (de TrueVector Internet Monitor is dan de oorzaak), wederom: als je deze hebt...
 
Ik maak me ook geen zorgen, alleen is het wel irri dat het nu een dikke minuut duurt eer Windows een keer afsluit. Ik gebruik de faxservice niet, en gebruik ook geen ZA maar Norton Personal Firewall (het probleem was er ook voordat deze erop stond).
 
Hoi,

Eerder had je dr zeker geen last van he.
Ik heb dit vervelende probleem ook gehad.
Het updaten van Windows Messenger was bij mij de oplossing.

Hopelijk heb je dr wat aan.
 
Na een nieuwe installatie van Windows XP was het probleem weg, maar nu net na een paar Windows updates is het probleem er weer.
 
Niemand die er iets op weet? Ik stel geloof ik altijd moeilijke vragen.
 
De event id in je link is anders dan je noemt bij je foutmelding. Je zou nog eens goed moeten nagaan of alle software die draait wel volledig compatible is, al is het wel een soort zwart gat. Zelf heb ik ook tig userenv meldingen, maar zonder bijwerkingen.
 
Ik draai dezelfde software die ik voor mijn nieuwe install ook draaide.
 
Probleem is opgelost, voor 99% zeker dat het door de software is gekomen van mijn Logitech toetsenbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan