Traag afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Ik wist niet precies waar ik mijn vraag moest plaatsen, dus dan maar hier.

Mijn pc: amd athlon 2800 2.1 ghz
512mb ram

Heb ik nu ongeveer 1.5 tot 2 jaar en wordt steeds langzamer. Dit is natuurlijk logisch, gebeurt altijd.
Maar hij sluit tegenwoordig heel erg traag af. Soms duurt het gewoon langer als het opstarten van mijn pc, en gisteren sloot hij gewoon helemaal niet af, hij bleef hangen tijdens het afsluiten. Dit is echt super irritant.
Het is zeker geen spyware, de pc is voor 100% spyware vrij.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Laatst las ik wel een artikeltje in de computer idee, een antwoord van de faq man: hij vertelde dat er iets in het register verwijdert moest worden. Maar aangezien dit blad in de leesmap zit, heb ik hem niet meer.
Iemand een idee?

Heeft u te maken met een tergend langzaam afsluitende XP dan zijn daar een paar mogelijke oplossingen voor te vinden bij de services. De meest genoemde service welke de afsluitproblemen veroorzaakt is de NVIDIA Driver Help Service (mits u een NVIDIA grafische kaart heeft). Zet deze op handmatig en sluit het systeem 2 maal om te zien of dit de oplossing is. Ook de EventLog zou problemen kunnen veroorzaken: voordat u deze op handmatig zet kunt u beter eerst kijken of er niets vreemd wordt gemeld in de Log-files (Configuratiescherm, Systeembeheer, Logboeken).

Mogelijk andere veel genoemde oorzaken voor het langzaam afsluiten van XP zijn het automatisch legen van de Pagefile, ZoneAlarm firewall, Easy CD-Creator (met name Direct-CD, zorg voor de laatste versie), Nero versie 5.0-5.5, eventuele taken in de TaskManager en slechte hardware drivers.

Het uitschakelen van het legen van de pagefile gebeurt in het register. Ga daarvoor naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ Control\Session Manager\Memory Management] en verander de DWORD waarde ClearPageFileAtShutdown in 0.

Is het probleem nog niet opgelost en bestaat het probleem reeds vanaf het begin dan is mogelijk een BIOS update een oplossing.

Bron van dit alles.

Hoi Rick_Klein.

Als je pc 100% vrij is van spyware, is dit ook dan zo met virussen, wormen e.d?

Als je vrij bent van Spyware/Virussen zou ik eerst een schijfopruiming runnen. Vervolgens zou ik dit programma eens downloaden en je pc hier eens mee "opschonen"

http://www.freedownloads.nl/ccleaner.htm

Voer een schijfdefragmentatie uit om alles op een "rij" te zetten.

Tip om Xp sneller te laten afsluiten (Doe dit als laatste!):

1 Start de register-editor ( Start-Uitvoeren en in het scherm REGEDIT typen en dan O.K. klikken )
2 Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
3 Klik op de map met de naam "control"
4 In het rechtervenster ziet u "WaitToKillServiceTimeout" , selecteer dit
5 Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer "wijzigen"
6 Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 20000 ( bijvoorbeeld op 200 )
7 Sla de wijziging op met O.K. en sluit de register-editor.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de heel erg late reactie, maar wegens verbouwingen hier komt het er steeds maar niet van.

maar ik ben nu ook helemaal vrij van virussen. (effe 5 verwijderd:rolleyes: )
Ook geen spyware meer. (Had zomaar weer een toolbar te pakken)
En een schijfopruiming gedaan. Nu ben ik bezig met CCleaner. Het is nu al ruim een half uur bezig met analyseren:(. Na dit alles zal ik hem defragmenteren en dat gedoe in het register aanpassen.
Dan hoor je wel of het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan