Traag bij aanmelden en uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voldemort

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
111
Ik heb enkele problemen met Windows XP:

- Als ik bij Windows XP het gebruikersscherm zie en ik meldt aan duurt het 2 minuten voordat alle dingen geladen zijn. Ik kan wel al programma's openen enzo, alleen duurt dat lang omdat het aanmelden nog niet klaar is. Ik zie dat hij nog niet klaar is aan de icoontjes links onder die nog komen en aan de 'bezig'-knop die vollop staat te pinkeren. Hoe komt dit en wat is eraan te doen?

- Als ik Windows XP afsluit, dan duurt het vanaf er staat "Windows is bezig met afsluiten" zo'n minuut 10 à 20 seconden voor hij daadwerkelijk afstaat. Hoe komt dit en wat is eraan te doen?

Mvg, Voldemort.
 
Ik had/heb hetzelfde probleem. Dat lange laden komt waarschijnlijk door de vele programma's die automatisch worden opgestart, denk aan msn misschien icm weinig geheugen?
Over het afsluiten: probeer eens start-computer afsluiten- en dan niet op het rode icoontje van afsluiten klikken, maar daaronder, waar staat afsluiten zonder updates. Bij mij hielp het in ieder geval.

Succes!
 
martijn2000 zei:
Ik had/heb hetzelfde probleem. Dat lange laden komt waarschijnlijk door de vele programma's die automatisch worden opgestart, denk aan msn misschien icm weinig geheugen?
Over het afsluiten: probeer eens start-computer afsluiten- en dan niet op het rode icoontje van afsluiten klikken, maar daaronder, waar staat afsluiten zonder updates. Bij mij hielp het in ieder geval.

Succes!

Vele programma's, ik heb gewoon de standaardprogramma's die bij m'n pc zaten (Norton, ATI dinges, etc) + Windows Defender, WLM en misschien nog wat. Is er een manier om een log te maken van alles dat opstart bij het aanmelden (ik heb geen zin in overtypen van msconfig)

Ik heb die optie van die updates niet, ik heb Automatische Updates uitstaan. Dus dat is de oplossing niet.
 
helaas dan weet ik het ook niet. Maar die programma's kunnen er wel voor zorgen dat opstarten wordt vertraagd. Laat eens ccleaner lopen, helpt misschien ook?:)
 
Voldemort zei:
Vele programma's, ik heb gewoon de standaardprogramma's die bij m'n pc zaten (Norton, ATI dinges, etc) + Windows Defender, WLM en misschien nog wat. Is er een manier om een log te maken van alles dat opstart bij het aanmelden (ik heb geen zin in overtypen van msconfig)

Ik heb die optie van die updates niet, ik heb Automatische Updates uitstaan. Dus dat is de oplossing niet.


Ik gebruik Register Mechanics in Windows XP Home. Je kunt dit programma testen maar om er profijt van te hebben moet je een bijdrage geven. Ik gebruik het programma wekelijks en haal er zeker na elke programma-installatie of -verwijdering enige fouten mee uit.
Van harte aanbevolen.
 
Die registery Mechanics heb ik al een trial van gehad, ik zal eens kijken. Ik heb waarschijnlijk een een illigale versie gehad, want deze deed het goed. Alleen kon ie wel niks repareren omdat ik een trial heb (22 dingen bij Deep scan had ie gevonden).

CCleaner had ik al en run ik elke week eens.
 
Laatst bewerkt:
je hebt geen programma nodig(dit werkt veel beter)

1* Ga naar; Start --> Uitvoeren --> Typ in: “msconfig”.
2* Ga naar het tabblad “Startup”.
3* En haal overal het vinkje weg bij de programma’s die je niet nodig hebt bij het opstarten van de pc.
4* Hestart de pc

:thumb:

vragen?
msn sportiev@lycos.nl
 
MSconfig

Die is bij mij PLeitte

Hij kan uhm niet vinden zegt die:shocked:
 
vinden

ga naar start dan naar uitvoeren, geef dan een enter dan wordt het geopend en dan kan je kiezen welke programma je wilt opstarten tijdens het opstarten
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan