traag door norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

purplegixxer

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Na de installatie van NIS 2005 is de laptop erg traag geworden, vooral het opstarten van IE en het openen van een pagina duurt vreselijk lang.

Systeem eisen zijn:

mobile AMD sempron
processor 2800+
kloksnelheid 800MHz, 192 MB

XP sp2

na deinstallatie van nis2005 is er niets aan de hand!
En op een laptop (met mindere spec's) met nis 2005 er op draait alles lekker vlot!

Hoe komt dit? en of wat staat er niet juist ingesteld op deze laptop?

is dat ook zo als de laptop op netstroom hangt ?
vele laptops gaan erg traag draaien om de batterij te sparen als ie niet op netstroom werkt ... ik heb een pentium M 1600 en die draait op 599 op batterij ...

Geplaatst door de jean
is dat ook zo als de laptop op netstroom hangt ?
vele laptops gaan erg traag draaien om de batterij te sparen als ie niet op netstroom werkt ... ik heb een pentium M 1600 en die draait op 599 op batterij ...

ja er is geen verschil.

ik zou es nakijken wat er eventueel nog allemaal meedraait op de achtergrond ... ik gebruik norton niet omdat ie zoveel bronnen pakt, maar dan zou de andere pc het ook moeten hebben ...

Ja, ik heb Norton maar het is waar.
Waarom zet je niet de veel lichtere Zone Alarm als firewall er op en AVG of Avast als virusscanner?

Waar het meer om gaat....hoeveel geheugen zit er in die laptop? 128 is te weinig.

Geplaatst door Elisa
Ja, ik heb Norton maar het is waar.
Waarom zet je niet de veel lichtere Zone Alarm als firewall er op en AVG of Avast als virusscanner?

Waar het meer om gaat....hoeveel geheugen zit er in die laptop? 128 is te weinig.

mobile AMD sempron
processor 2800+
kloksnelheid 800MHz, >>>>>>192 MB<<<<<<<

Ik was ook van plan om AVG er op te zetten indien er geen duidelijk antwoord zou komen ;-)

Maar ik wat ik vreemd blijf vinden is het feit dat "mindere" laptops er geen moeite mee hebben.

Misschien heeft het meer met het type moederbord te maken?
3 pc's hebben hier Norton. Ik vind het het wel waard maar ze worden beiden trager met openen van verkenner en oproepen van programma's.
Msconfig staat bol van Norton dus energie gebruikt het flink.
Mijn man had AVG er op en zonder dat hij het wist veranderde ik naar Norton. Hij begon meteen te klagen.
Aardig objectief zou ik zeggen.

Geplaatst door Elisa
Misschien heeft het meer met het type moederbord te maken?
3 pc's hebben hier Norton. Ik vind het het wel waard maar ze worden beiden trager met openen van verkenner en oproepen van programma's.
Msconfig staat bol van Norton dus energie gebruikt het flink.
Mijn man had AVG er op en zonder dat hij het wist veranderde ik naar Norton. Hij begon meteen te klagen.
Aardig objectief zou ik zeggen.

Jouw msconfig verhaal klopt wel. Ik ga wel over naar AVG.

Greetings

Veel plezier met je sneller werkende computer.
AVG staat best goed bekend en ze laten allemaal wel eens een steek vallen.

groetjes Elisa

purplegixxer,
Ik raad je aan ook meer geheugen te kopen, want het is wel erg weinig geheugen 192 MB. Vind je niet?

Waarschijnlijk 256-64 shared video denk ik...

Maar dat is nou niet bepaald iets waarop XP lekker vooruit holt.

Geplaatst door saldos
purplegixxer,
Ik raad je aan ook meer geheugen te kopen, want het is wel erg weinig geheugen 192 MB. Vind je niet?

Ha u heb ik meer gezien ;-)

Wel het is niet mij laptop, dus daar ga ik niet over. Maar ik was ook bang dat het daar toch wel aan lag, maarja als zo'n ding nieuw uit de winkel komt met 256 MB er in dan mag je toch verwachten dat het meeste er wel fatsoenlijk op moet draaien.

Thanks anyway.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan