traag draadloos netwerk...waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dio5

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
Berichten
76
hallo, ik heb een draadloos netwerk thuis, met alles van dlink en dat zou volgens de verpakking en volgens wat mijn pc aangeeft toch lokaal 54Mbps halen.
Nu, qua internet is er geen probleem, maar als ik van de ene pc nr de andere iets wil kopieren, dan duurt dit enorm lang.
Het lijkt me niet normaal dat je voor een schamele 700 mb je bijna een drie kwartier tot een uur moet wachten om dit te copieren...toch niet als je de 'snelheid' aangeeft dat het 54MBps met een uitstekende verbinding.

Heeft iemand hier oplossingen/antwoorden voor?
 
Draaien er misschien anti-virus programma's mee die die file eerst nog eventjes helemaal nakijken?
Zijn beide PC's voorzien van een WiFi kaart van het g type?
 
Laatst bewerkt:
hoi,

ja beiden zijn voorzien van het g-type. Er staan wel antivirusprogramma's op maar die hebben vroeger toen ik nog een kabelnetwerk had toch geen problemen opgeleverd, dus zou me vreemd lijken dat dat nu wel zo is...
 
Ík heb even geen bestand van 700 Mb bij de hand wat ik even van de ene naarde andere PC kan overzetten, maar volgens mij duurt dat inderdaad geen drie kwartier.
Maar dat het trager gaat dan een bedraad netwerk moge duidelijk zijn.
 
A.J. zei:
Ík heb even geen bestand van 700 Mb bij de hand wat ik even van de ene naarde andere PC kan overzetten, maar volgens mij duurt dat inderdaad geen drie kwartier.
Maar dat het trager gaat dan een bedraad netwerk moge duidelijk zijn.
Ik zit met hetzelfde probleem als Dio5.
Wat zou volgens jou dan de normale snelheid van bestandsoverdracht in een draadloos netwerk moeten/kunnen zijn? Ik haal op de top 65KB, is dat niet te weinig?
 
Uit ervaring blijkt dat je hier niet een vaste snelheid voor kan geven. Het is volledig afhankelijk van de afstand tussen PC en Router, de dichtheid van objecten en muren tussen de PC en Router. Zo heb ik beter ontvangst dan een huisgenoot, terwijl hij veel dichter bij de router zit. Hij zit alleen achter een betonnenmuur.

Wat bij mij wel de boel heeft versnelt is een firmware update. Vraag niet waarom, maar Linksys zet haar routers standaard op 50% van de "zendkracht". Deze firmware update maakt het mogelijk om handmatig de "zendkracht" op 100% te zetten. Dit vergroot je bereik en stabiliteit aanzienlijk. Hoe dat bij andere merken routers zit weet ik niet, dat zou je even moeten uitzoeken.

Maar als de PC's redelijk ver uit elkaar staan en er zit een steunmuur tussen, dan kan 700Mb best lang duren. Das niet heel raar.

Succes..

Grtz.
 
dio5 zei:
hallo, ik heb een draadloos netwerk thuis, met alles van dlink en dat zou volgens de verpakking en volgens wat mijn pc aangeeft toch lokaal 54Mbps halen.
Nu, qua internet is er geen probleem, maar als ik van de ene pc nr de andere iets wil kopieren, dan duurt dit enorm lang.
Het lijkt me niet normaal dat je voor een schamele 700 mb je bijna een drie kwartier tot een uur moet wachten om dit te copieren...toch niet als je de 'snelheid' aangeeft dat het 54MBps met een uitstekende verbinding.

Heeft iemand hier oplossingen/antwoorden voor?

Gewoon even een meedenkertje, ik heb zelf geen Wlan!

We hebben het over een 54 Mbits per seconde, dus geen Bytes,
De router moet op een frequentie twee PCs bedienen, dat werkt vertragend,
Als er nog een andere Wlan in de buurt is die ook op diezelfde frequentie werkt dan wordt het nog veel slechter,

Storingsvrij zou deze overdracht in 15 tot 20 minuten te doen moeten zijn. Met wat storing kan je snel op 45 minuten uitkomen.

Die 54Mbits per seconde is werkelijk de uiterst haalbare snelheid onder de meest gunstige omstandigheden.
 
Sheep zei:
Uit ervaring blijkt dat je hier niet een vaste snelheid voor kan geven. Het is volledig afhankelijk van de afstand tussen PC en Router, de dichtheid van objecten en muren tussen de PC en Router. Zo heb ik beter ontvangst dan een huisgenoot, terwijl hij veel dichter bij de router zit. Hij zit alleen achter een betonnenmuur.

Wat bij mij wel de boel heeft versnelt is een firmware update. Vraag niet waarom, maar Linksys zet haar routers standaard op 50% van de "zendkracht". Deze firmware update maakt het mogelijk om handmatig de "zendkracht" op 100% te zetten. Dit vergroot je bereik en stabiliteit aanzienlijk. Hoe dat bij andere merken routers zit weet ik niet, dat zou je even moeten uitzoeken.

Maar als de PC's redelijk ver uit elkaar staan en er zit een steunmuur tussen, dan kan 700Mb best lang duren. Das niet heel raar.

Succes..
Grtz.


Bedankt Sheep voor je snelle reactie, ik heb idd een linksys router dat zou dan wel eens de oorazaak kunnen zijn dat het bij mij maar 65KB is. De afstsand tussen mijn laptop en de router is ca 4m, zonder opstakels direct zicht op de router. De PC met de gedeelde map waar ik de bestanden vandaan wil halen is via een kabel aan de router aangesloten.
Weet jij waar ik de instelling van mijn Linksys WAG54G router kan anpassen/opschroeven?
Trouwens de WIFI kaart in mijn laptop is 11Mbps.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan