Traag/geen internet door komst nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shirley350

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie misschien mij wel kunnen helpen. Zelf zit ik met mijn eigen laptop draadloos via de router op internet en mijn moeder zit beneden via een kabel op internet. Ongeveer een week geleden kreeg ik problemen met internet, ik had wel verbinding, maar alleen lokaal. Dit gebeurde wel vaker, dan resette ik de router en dan deed hij het meestal weer. Maar vorige week heb ik hem wel 100 keer gereset, maar alleen lokaal internet. Ik mijn vader gebeld, die heeft er nog verstand ervan (ik namelijk helemaal niet). Hij zei dat ik de kabel die vanuit het modem naar de router gaat, deze in mijn eigen pc moest stoppen. En ja hoor, ik had internet. Dus wij dachten: router kapoet. Toevallig had mijn zwager nog een draadloze router liggen. Wij de stekkers in de nieuwe router gedaan en ik had direct internet. (op naam en wachtwoord van mn zwager) Ik dacht probleem opgelost, maar niets is minder waar helaas..

Het internet is erg traag en hij laadt 9 van de 10 keer niet goed de sites. Hij laat dan alleen de inhoud van de websites zien en de vormgeving laat hij weg. Vind het lastig om uit te leggen. Voorbeeld: op een site staan de volgende knoppen: Home, Prijzen, Vestigingen en Contact. Deze zie je normaal gesproken in een bepaalde vormgeving op de site staan. Nu zie ik deze tekst onder elkaar staan in een simpel lettertype. Hij laadt dus niet goed de sites. En bovendien kan ik geen mailtjes meer sturen via Hotmail. Heel vervelend, zeker ik nu druk aan het solliciteren ben voor een afstudeerstage en ik geen sollicitaties de deur uit kan sturen.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit komt en wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt!

Aanvullende informatie:
- Router: 300N Wireless Router van Sitecom
- Internetprovider: UPC

doet dit fenomeen zich ook op de pc/laptop van je moeder voor? Indien niet zou ik eens een grondige virusscan laten lopen op je machine. Een ook eens scannen op malware. De oplossing van Malware bytes wordt hier op dit forum vaak aangehaald.
Laat de virusscan lopen terwijl je laptop in veilige modus met netwerk mogelijkheden staat. Test dan tevens in deze modus of de webpagina's dezelfde afwijkingen geven als in de normale modus.

Het fenomeen doet zich ook voor bij mij mijn moeder op haar laptop (via een kabel). Ook zij kan bijvoorbeeld geen mail versturen via Hotmail. Is het verstandig om dan alsnog in de veilige modus de virusscanner laten lopen?

het kan sowieso nooit kwaad om regelmatig op virussen en malware te scannen. Dit neemt wat tijd in beslag maar kan achteraf heel wat miserie uitsparen.
Welke virusscanner staat er op je laptop?
Welke browser gebruik je, Internet Explorer? Heb je al geprobeerd of andere browsers ook dit probleem geven?

Ik heb vanochtend direct een complete virusscan laten doen op mijn pc. De virusscanner die ik op mijn laptop heb is McAfee Antivirus Plus. Hij doet automatisch scannen, erg handig vind ik. Toch heb ik een hele scan laten doen, (duurde even) maar er is niets uit gekomen.

Ik maak inderdaad gebruik van Internet Explorer. Hoe kan ik een andere browser gebruiken? (mijn excuses, ben echt een leek :o)

heb je ook de andere adviezen gevolgd? in safe mode starten met netwerkmogelijkheden, malware bytes installeren en daarmee scannen? Andere bekende browsers zijn Firefox en Google Chrome. Firefox kan je downloaden vanaf http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/ en vaak staat er op de zoekpagina van Google al direct een button via dewelke je Chrome kan downloaden en installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan