Traag/geen internet .. zomaar ineens. Grrr.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eksman11

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
Berichten
10
Hallo allemaal, hopelijk kan iemand me helpen met het volgende:
ik heb problemen met mn Belkin N wireless router. het internet valt weg en verbinding kan niet meer gemaakt worden. Soms na resetten van de router doet ie het 1 minuutje ofzo.. maar dat is snel voorbij. Ik heb de volgende zaken al getest/gedaan:
- met utp kabel van kabelmodem naar pc prima verbinding;
- dacht dat het met grabit te maken had nav forum berichten, maar aantal downloads naar beneden bijstellen heeft geen effect; ook verwijderen van bonjour software helpt niet
- opnieuw installeren router software ook geen effect.

ik word een beetje moedeloos en vooral chagrijnig. het heeft altijd prima gewerkt tot een paar dagen geleden. misschien dat het toch met die apple software (bonjour) te maken heeft want dat is het enige wat nieuw geinstalleerd is op mn pc (tenminste, ipod aangesloten, itunes had ik al). ik heb niet heel veel verstand van DNS en dat soort router shizzle, maar heeft iemand enig idee?? ik heb trouwen windows ultimate nu draaien met microsoft security essentials, maar nogmaals, het heeft prima gewerkt tot voor kort.
Alvast bedankt natuurlijk voor de moeite.
Dirk
 
[1] Herstel Verbinding (Wanneer er een error verschijnt ga naar [6])
[2] Zet de router 5min uit
[3] Start de PC opnieuw op

[4] Wanneer het probleem niet opgelost is

[5] Disconnect je internet en kijk naar de ontvangstkwaliteit (2/5 = SLECHT)
[6] Update je driver

[7] Wanneer het probleem niet opgelost is

[8] Ga na of je nog genoeg breedbandte hebt (Zoniet neem contact met provider)
[9] Is je netwerk beveiligd? Kunnen er andere mensen op?
[10] ...
 
Bonjour kan ook het probleem liggen!!! Heb dat namelijk VAAK.. Aan/Uit/AAN/UIT!!!
Probeer CCleaner
 
router

Dank voor je reactie. ik heb even CCleaner geprobeerd maar geen resultaat.
wat betreft het andere, ik heb mn router al eruit gehaald, geupdate, opnieuw geinstalleerd, etc. geen effect.
Het probleem ligt dus duidelijk daar, zonder router heb ik prima internet, maar ik kom er niet achter waar het aan ligt..

net ccleaner gerund, toen router opnieuw ertussen gezet, pc aan. dan 'geen internet'. via browser router benaderd en router opnieuw opgestart. dan heb ik wel internet connection maar browser openen levert weer niks op.
<zucht>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan