traag internet maar ligt aan mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Dag mensen,

ik heb denk ik iets uitgespookt maar ik weet dus niet meer wat.

internet werkt sloom en runescape spelen is met een serieuze fps stuttering.

maar het ligt niet aan mijn ping of internetsnelheid want dat zijn normale waardes: http://www.speedtest.net/my-result/4926465923

Ik heb laatst eens een grondige opkuis gedaan op men computer(wat ik vaak doe) maar nu is het dus alweer misgelopen(vorige keren moest ik altijd herinstall doen maar was het een ander probleem).
hierdoor werkt mijn browser en snelheid vooral heel traag ook runescape is op het randje van onspeelbaar.

Wat doe ik nu best?

Laatst bewerkt:
is een systeemherstel niet een optie?
Dus terug naar een datum dat het probleem nog niet speelde.

Ik heb laatst eens een grondige opkuis gedaan op men computer(wat ik vaak doe) maar nu is het dus alweer misgelopen(vorige keren moest ik altijd herinstall doen maar was het een ander probleem).
hierdoor werkt mijn browser en snelheid vooral heel traag ook runescape is op het randje van onspeelbaar.
Wat versta je precies onder een "grondige opkuis" en hoe heb je dat aangepakt? Met een cleaner programma en welke was dat? Of heb je zomaar dingen verwijderd?

Ik heb me er al meermaals op betrapt dat dat meer is dan ccleaner.

Ik gebruik ccleaner met de extensie van ccenhancer(ofzoiets). Maar daarna leeg ik softwaredistribution waar dus de updates zijn maar verwijder ik die map niet.

Daarna verwijder ik een groot deel programmas via programmas en onderdelen en daarna ga ik in de map appdata en program files op zoek naar overblijvende mappen etc....
Daarna doe ik windows toets + R en vul ik %TEMP% in en leeg ik die map. Soms doe ik via CMD nog een cleanup van winSxS ofzo.
Dan doe ik nog schijfopruiming met inbegrip van systeembestanden.
Af en toe verwijder ik dan nog mijn herstelpunten, deze keer niet gedaan.

Zoiets is het ongeveer

Laatst bewerkt:
Nee, omdat ik anders denk dat hij trager loopt mijn laptop...

Maargoed wat raadden jullie me dan aan? opnieuw beginnne en nergens aankomen of toch weer een herstelpunt van vroeger gebruiken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je zelf wil, als het maar weer werkt.

Enne, van schoonmaken wordt niets sneller alleen opstartitems uitdunnen en services die niet nodig zijn op handmatig zetten wel.

Dank u voor de tips Lange Pier,

Ik heb eens systeemherstellpunt gedaan maar had hetzelfde probleem.

Heb dan maar een drastische beslissing gedaan en geen clean install van windows 10 gedaan maar wel van windows 8.1 en dat lukte perfect.

nu loopt alles weer zoals een zonnetje.

De internetsnelheid is weer helemaal normaal ook(wifi)

http://www.speedtest.net/my-result/4929740044

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan