traag internet, niet zoals het hoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

miraka

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Goedendag,

Mijn internet doet gewoon ontzettend vreemd, laad een internetpagina ontzettend traag op/in, en is ook gewoon niet snel met het overschakelen naar een andere site want dat wordt ook weer zo traag opgestart. De balk, onderin het scherm, die groen dient te worden bij volledig laden van internet, wordt meestal maar voor de helft groen en waar die andere helft blijft?..... Het duurt gewoon veel te lang. Slechte modem, of internetkaart? Of verbinding?... Of iets anders.
Wat kan het probleem zijn? Is toch echt wel vrij van virussen en spyware, zo heb ik gechekt.

Miraka.

Slecht modem of iets in die richting zal het niet zijn. Het werkt, of het werkt niet, zo simpel is het. Weet je zeker dat je internetverbinding niet door een ander programma of een andere pc wordt gebruikt?
Als je in huis meerdere pc’s op één aansluiting gebruikt, moeten ze de bandbreedte delen. Datzelfde geldt OOK als je een onbeveiligde draadloze verbinding gebruikt. Iedereen binnen een straal van pakweg 100 meter kan dan internetten op jou verbinding.

Als het probleem langdurig aanhoudt, zou je ook eens even kunnen checken op www.speedtest.nl hoe de prestaties van je verbinding zijn. Als die erg afwijken van wat normaal zou moeten zijn, en je weet zeker dat het niet aan jou pc ligt, neem dan eens contact op met je provider.

Slecht modem of iets in die richting zal het niet zijn. Het werkt, of het werkt niet, zo simpel is het. Weet je zeker dat je internetverbinding niet door een ander programma of een andere pc wordt gebruikt?
Als je in huis meerdere pc’s op één aansluiting gebruikt, moeten ze de bandbreedte delen. Datzelfde geldt OOK als je een onbeveiligde draadloze verbinding gebruikt. Iedereen binnen een straal van pakweg 100 meter kan dan internetten op jou verbinding.

Als het probleem langdurig aanhoudt, zou je ook eens even kunnen checken op www.speedtest.nl hoe de prestaties van je verbinding zijn. Als die erg afwijken van wat normaal zou moeten zijn, en je weet zeker dat het niet aan jou pc ligt, neem dan eens contact op met je provider.

Er is hier maar 1 computer aanwezig. En inderdaad via speedtest kwam ik tot andere snelheden, met wat ze behoren te zijn! Heb mijn provider daar via mail op aangesproken, hoop zo snel mogelijk antwoord/herstel te krijgen.

Miraka

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan