traag internet: vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Omdat internet verschrikkelijk traag en onstabiel was via wifi heb ik uiteindelijk een powerline geïnstalleerd. Dat maakte niet echt veel verschil, alleen was de verbinding wat stabieler. Later heb ik een nieuwer model geïnstalleerd, een powerline met geïntegreerde stekker, die ook de aarding gebruikt. Het gaat nu beter, de download-snelheid schommelt nu rond de 30Mbps. Moet ik daar blij mee zijn? De technicus van de provider meet met de ethertnetkabel 120Mbps Ik meet op 1m van de modem met de laptop 41.40 Mbps. Is dat normaal? Hoeveel moet de snelheid eigenlijk minimum bedragen om goed te kunnen downloaden? Ik heb ook een repeater geprobeerd. De ontvangst was uitstekend, maar de downloadsnelheid was dat niet. Kan het zijn dat zo'n repeater de snelheid halveert? Allemaal vragen!

Dat kan best kloppen, maar vind je dan dat je te sloom download? Dan kun je eventueel nog met ADWCleaner scannen.

Mijn vraag was of die downloadsnelheden (30Mbps) normaal zijn? Op die manier slaag ik er overigens in om "gewoon" te downloaden en te surfen. Vraag blijft dus: wat is een goede internetsnelheid. De provider belooft met mijn abonnement 100Mbps.
Moet ik vrede nemen met 30Mb ?

hallo,

het meten doe je inderdaad rechtstreeks op het modem,router met een netwerkkabel. De lengte van de kabel zo kort mogelijk. een geupdate computer die niet tijdens een meting updates binnen haalt. Zet tijdens de meting geen achtergrondprogramma's aan.. Dus virusscanner e.d uit!. Kies een speedtest van upc of ziggo. Die kloppen behoorlijk en er zitten geen ads bij die die de meting beinvloeden. Zorg er ook voor dat jij de enige gebruiker op dat moment bent.

Draadloos de test doen is onzinnig. Ook op korte afstand zal je nooit de volle DL halen slecht een fractie. Een en ander is ook afhankelijk wat je router kunt verwerken. Waar dL jij? Vlak bij de router of staat de router ergens in een meterkast. Voor Films en muziek DL is een vaste verbinding toch echt het beste en haal je doorgaans je DL snelheid.
Repeater zou ik niet kiezen. Die halveren je snelheid. Probeer de router een prominentere plek in huis te geven of indien mogelijk een accespoint in huis. Hoop dat je er wat aan hebt.. Wellicht een Tip, koop een servertje en download daar mee. Stream de content met een mediaderver naar tv of via apps naar ipad iphone etc.. Ik kan je wel op weg helpen..

Chape

Ik begrijp je als je zegt dat je voor een speedtest een netwerkkabel moet gebruiken. Maar voor mijn laptops gebruik ik vanzelfsprekend geen kabel maar moet ik het hebben van de wifi in huis. Daarom vind ik het ook belangrijk om te meten met welke snelheid de laptops het moeten doen en dat blijkt dus niet schitterend te zijn. Er hapert dus iets aan het access point, denk ik, anders kan het verschil toch niet zo groot zijn? Wat de repeater betreft heb je overschot van gelijk: het wifi signaal is uitstekend maar de downloadsnelheid is zowat gehalveerd...Dank voor je advies, chape. Ik hou je verder op de hoogte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan