Traag internet windows vista ,fiber power 60 UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

fenthur

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
Ik heb windows vista .3 weken geleden overgegaan van 16 mb naar fiber power 60
Nieuw modum ,nieuw kabels zelfde provider ( UPC )maar ik heb de zelfde langzame snelheid als 16 MB.de speedtest geeft aan 60 MB .
UPC zegt dat alles goed werkt en kan niets doen.
Wie kan mij helpen dit op te lossen?

Hij geeft wel 60MB aan ,maar in werkelijkheid moet ik heel lang wachten op internet voor ik op een andere pagina kom.

Heb je draadloos internet?
Zoja, dan valt hier niks aan te doen (en heeft het ook niet met malware, etc. te maken).
Probeer zoveel mogelijk met een directe verbinding te werken (bekabelde internetverbinding dus).
Enkel dan, met een bekabeld netwerk, haal je de 'echte' speed uit je verbinding.

Controleer ook of een spel ofzo de verbinding met overbelast.
Overigens kan het enige tijd duren totdat de wijzigingen in je netwerk zijn doorgelopen.
Ook het overstappen op Firefox kan zeer goed helpen aangezien die toch echt een aantal procent méér van je internetverbinding gebruikt om pagina's te openen/downloaden waardoor je het uiterste uit je verbinding haalt.

Mvg,
Robert

Laatst bewerkt:
Heb je draadloos internet?
Zoja, dan valt hier niks aan te doen (en heeft het ook niet met malware, etc. te maken).
Mvg,
Robert

Waar haal je die wijsheid vandaan? Natuurlijk hoort ook je draadloze verbinding een stuk sneller te worden! (met de juiste hardware)

Hoeft niet, want een draadloze verbinding heeft vaak een veel slechter signaal dan je zou denken.
Denk eraan als je je draadloos signaal maar op B hebt staan, dan kun je een maximum van (volgens mij!) 15Mbits/sec halen.
Weet ik niet zeker, maar volgens mij was het 15 of 20 Mbits/sec.

Zo heb ik ook maar 700Kbytes/sec (0.7Mbytes/sec) met downloaden via draadloos.
Als ik via kabeltje ga downloaden krijg ik een piek van 2.1Mbytes/sec.

En zoals je al zegt, moet je wel goede hardware hebben, daar geef ik je groot gelijk in.
Zonder de juiste hardware kom je er natuurlijk ook niet (op de pc niet, op de router/modem ook niet).

Mvg,
Robert

Zoek eens op UPC forum. Er zijn heel veel topics over niet de snelheis krijgen die je denkt te krijgen. UPC schijnt ook nog steeds de lijn te knijpen ondanks hun beloften dit te beperken.

Ik heb de malwarebytes scan en de superantispyware er doorheen gehaald.
Ik had 43x adaware tracking cookie als melding ,deze zijn verwijderd.
De computer is nog steeds zo traag.Het duurt ongeveer 50seconde na de aanklik op internet voordat hij opgestart is.
ik heb mijn computer ook helemaal opnieuw geinstalleerd en er zitten nog geen programma's op.
kan ik nog meer doen?

Ik heb ook pas 60 Mb van UPC. Onder W7 Safe mode kan ik downloaden met +- 7000 Kb/s = 56 Mb. Maar onder 'normale' W7 is dit 25% hiervan.

Het probleem was dat MBAM meedraaide. Uitgezet en de downloadsnelheid was zoals het moet zijn, down 58 Mb en up 5.5 Mb en draadloos net zo snel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan