Traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stickmen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Berichten
4
Beste mensen,

Iets minder dan een jaar geleden had ik een laptop met Windows XP. Deze laptop heeft, op enkele kuren na, altijd wel prima internet snelheid behaald. Na overlijden van deze laptop heb een nieuwe aangeschaft met Windows 7. Sinds ik deze nieuwe laptop gebruik, lijkt de verbindssnelheid wel trager te zijn geworden. Aan de laptop zelf zou het niet moeten liggen, deze heeft meer capaciteit en ingebouwde rommel als de vorige. Toch laden internetpagina's erg traag.

Informatie die ik op voorhand kan geven, waarvan ik me kan bedenken dat jullie het nodig zouden kunnen hebben bij een advies:

Besturingssysteem: Windows 7
Antivirusprogramma: Eset Nod32
Modem: Zyxel, model nummer: P-2602H-D1A
Router: Sitecom Broadband Router 54g

Ik heb eventueel ook een netwerkkabel vanaf de modem gelijk naar de computer, maar dat scheelt niet tot nihil in snelheid.
Ik heb het antivirusprogramma en Malwarebytes beide al een volledige scan laten doen, maar zelf denk ik niet dat het aan een virus oid ligt, aangezien het sinds de aankoop van de laptop al zo is.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen naar een sneller internet, elk advies is welkom :d Alvast bedankt in ieder geval! :thumb:

Groetjes,

Wietze
 
je kan proberen Google Chrome te gebruiken. internet explorer is ook niet meer wat je noemt...
 
Hoi,

Ik heb al wel eens een test gedaan ja, maar mij zeggen die getallen niet zoveel. Een vriend van me die er wel een beetje verstand van heeft, kon uit de resultaten wel afleiden dat de ping snelheid erg slecht was...

Twee keer een test op speedtest.nl:

Download: 237.4 KByte/sec
Upload: 93.3 KByte/sec
Connection: 135.0 Conn/min

Download: 301.8 KByte/sec
Upload: 73.4 KByte/sec
Connection: 211.0 Conn/min

Twee keer een test op speedtest.net:

Download: 7.04 Mb/s
Upload: 0.45 Mb/s
Ping: 73 ms

Download: 10.67 Mb/s
Upload: 0.85 Mb/s
Ping: 45 ms
 
Dan moeten we alleen weten welk abbo je hebt en waar !
Dan kunnen we kijken of deze snelheden kloppen.
 
Ik heb een Telfort 20mb abonnement en ik woon in Haarlem (en ik deel dit netwerk met mijn huisgenoot).
 
Dan is volgens deze test je snelheid gewoon te laag.
Ik zal alles eens resetten en dan opnieuw testen. Nog geen resultaat dan ook eens testen op de PC van je vriend en indien deze hetzelfde heeft contact opnemen met je provider !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan