traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb een vrij nieuwe laptop, van ongeveer anderhalve maand oud, met Windows 7.
Eigenlijk al vanaf het begin is de internetverbinding erg traag. Het laden van mijn startpagina duurt minimaal 5 seconden, andere pagina's doen er soms langer dan 10 seconden over.
Ik heb het probleem zowel draadloos als via LAN, waarbij ik de kabel rechtstreeks op mijn modem aansluit. Ook heb ik andere browsers, zoals Chrome en Firefox, gebruikt, dat maakt geen verschil.

Ik heb nog een desktop met Vista, waarop het laden ook niet erg snel is, maar wel vele malen sneller dan op de laptop. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

In 9 van de 10 gevallen is het een prestatie instelling in je energie scherm.

Deze kan je wijzigen via je configuratie scherm/energie.
Je kijk waar hij nu op ingesteld staat en gaat deze wijzigen. Bij de geavanceerde instellingen kan je per apparaat de prestaties instellen. Die moeten dus voor zowel je draadloze als "gewone" netwerkkaart op maximaal staan als je op de accu werkt.Overigens ook op netstroom natuurlijk.....

In 9 van de 10 gevallen is het een prestatie instelling in je energie scherm.

Deze kan je wijzigen via je configuratie scherm/energie.
Je kijk waar hij nu op ingesteld staat en gaat deze wijzigen. Bij de geavanceerde instellingen kan je per apparaat de prestaties instellen. Die moeten dus voor zowel je draadloze als "gewone" netwerkkaart op maximaal staan als je op de accu werkt.Overigens ook op netstroom natuurlijk.....

Ik kom in mijn configuratiescherm alleen maar 'energiebeheer' tegen, geen 'energie'.Maar ik neem maar aan dat je energiebeheer bedoelt?
Als ik daar wat rondsnuffel zie ik eigenlijk alles op hoge prestaties staan. Ik kan ook geen geavanceedre optie vinden om onderscheid te maken tussen LAN en Wifi....

wat is het merk en type van laptop? Ik zou ook eens kijken in de taskmanager bij processen of er daar tss zitten die veel vd CPU vragen.

Maar je bent wel al via de "schema instellingen wijzigen" naar "geavanceerde energie instellingen wijzigen" gegaan !?

wat is het merk en type van laptop? Ik zou ook eens kijken in de taskmanager bij processen of er daar tss zitten die veel vd CPU vragen.
het is een toshiba satellite. hoe kom ik bij tasmanager-processen?

er zijn veel Toshiba satellites, graag preciezer aub. Juiste type staat meestal onderaan op je laptop. Taakbeheer is via <ctrl> <alt> <del> en dan taakbeheer starten, en processen.

er zijn veel Toshiba satellites, graag preciezer aub. Juiste type staat meestal onderaan op je laptop. Taakbeheer is via <ctrl> <alt> <del> en dan taakbeheer starten, en processen.

C850D-103. Kom je daar wat verder mee?

bij processen neemt eigenlijk alleen explorer veel: 41000 kb. lijkt me toch niet dat het daaraan kan liggen.

Sorry, ik had moeten specifiëren dat je onder de kolom "processor" dient te kijken of daar getallen van bv >40 staan in taakbeheer.
Ik vind het wel bizar dat je met kabel direct aan de modem ook dit probleem hebt. Welk merk en exact type van router heb je voor je internet toegang?
Andere zaken die je nog kan controleren:
1/ Wat als je de internet router even vd stroom haalt? Pakweg een 20-tal seconden en daarna weer inschakelt.
2/ Is het ook zo traag als je je pc opstart in veilige modus met netwerk mogelijkheden?
3/ Staat er soms McAfee op geïnstalleerd met tijdelijke licentie van 1.5 maand of zoiets? Gooi die er dan volledig af (via software verwijderen van Microsoft en daarna de McAfee removal tool vd McAfee site downloaden en laten draaien op je laptop om alle laatste sporen hiervan uit je systeem te verwijderen). Vergeet dan wel niet om deze te vervangen door bv. AVG, Avast of Zonealarm. Deze fabrikanten hebben allen gratis antivirus pakketten. Zonealarm biedt zelfs een Firewal plus antivirus in 1 gratis pakket aan.

Sorry, ik had moeten specifiëren dat je onder de kolom "processor" dient te kijken of daar getallen van bv >40 staan in taakbeheer.
Ik vind het wel bizar dat je met kabel direct aan de modem ook dit probleem hebt. Welk merk en exact type van router heb je voor je internet toegang?
Andere zaken die je nog kan controleren:
1/ Wat als je de internet router even vd stroom haalt? Pakweg een 20-tal seconden en daarna weer inschakelt.
2/ Is het ook zo traag als je je pc opstart in veilige modus met netwerk mogelijkheden?
3/ Staat er soms McAfee op geïnstalleerd met tijdelijke licentie van 1.5 maand of zoiets? Gooi die er dan volledig af (via software verwijderen van Microsoft en daarna de McAfee removal tool vd McAfee site downloaden en laten draaien op je laptop om alle laatste sporen hiervan uit je systeem te verwijderen). Vergeet dan wel niet om deze te vervangen door bv. AVG, Avast of Zonealarm. Deze fabrikanten hebben allen gratis antivirus pakketten. Zonealarm biedt zelfs een Firewal plus antivirus in 1 gratis pakket aan.

bedankt voor je uitgebreide reactie.
Onder 'processor'staan alleen maar getallen 00, 01 of 02. Dat zal dus het probleem niet zijn.

Ik heb beneden een modem van UPC. Die verbind ik met een router op de eerste verdieping. De router is van linksys, type WRT160N V2.
Maar zoals ik al zei, ook rechtstreeks bekabeld aan het modem is het traag.
Het van de stroom halen van modem en router heb ik al geprobeerd. Dat doe ik geregeld, want ik heb ook nog wel eens verlies van verbinding en dan helpt zn zachte reset meestal wel.
Hoe het in veilige modus gaat weet ik niet, dat zal ik zo even proberen.
McAfee heb ik er na aankoop gelijk af gegooid, want ik gebruik het veiligheidspakket van UPC. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Adviseer jij een van die gratis paktten boven het UPC veiligheispakket? En welke zou je dan adviseren? Scheelt ook weer wat centjes...

processen zitten dan inderdaad aan normale waarden. De modem van UPC is toch effectief enkel een modem? Dus zonder router functionaliteit? En heeft die UPC modem ook eventueel draadloos en/of meerdere lan-poorten?
Ik ken het veiligheidspakket van UPC niet (ik ben Vlaming of bevestig ik hiermee een cliché;)) en durf niet te zeggen of dit van invloed kan zijn? Kan je het pakket volledig uitschakelen en dan testen of gaat dit niet?

Een stap die nooit kwaad kan, is zien of er een recentere firmware voor de Linksys beschikbaar is? Indien ja bewaar of schrijf de instellingen van je router dan wel op natuurlijk.
Zijn de toestellen modem of router al "oud"? Aangezien je regelmatig zo'n zachte reset gebruikt. Misschien loopt 1 vd toestellen op z'n laatste benen?
Eerlijk zie ik momenteel niet in welke richting we moeten denken. Andere forum leden, help?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan