Traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

codlevi

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Berichten
88
Hallo allemaal
Sinds vorige week dinsdag is mijn internet via powerline enorm traag (niet via stekkerdoos maar direct in stopcontact), het duurt bijvoorbeeld 5 minuten voordat helpmij.nl volledig is geladen.
Vandaag was ik het helemaal zat en heb ik de powerline via twee stekkerdozen in een stopcontact aan de andere kant van de kamer, en dan werkt ie gewoon snel en normaal.
Het ligt dus niet aan de powerline.
Maar aan wat wel?
Kunnen jullie mij helpen?
 
Kan het een andere stroomgroep zijn dan die bij de router? Dus een andere stop in de meterkast? Voor veel home plugs is gebruik van de zelfde groep noodzakelijk, de snelheid kan worden teruggebracht en door noodzakelijke foutcontroles gaat er veel extra tijd verloren. Anders is er een langere afstand te overbruggen en geldt min of meer het zelfde maar in dat geval zou het gemakkelijker te verklaren zijn wanneer er op deze lijn iets stoort zoals een gedimde lamp.
 
bij problemen met internet connectie is het eerste advies vaak ook "even de router vd stroom afhalen" (een reset dus). Waarschijnlijk zal het probleem bij jou zich nu ook (een tijdje) niet meer manifesteren.
 
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik was er vergeten bij te vermelden dat de powerline ruim een half jaar goed heeft gewerkt (net zo snel als in de andere stopcontact), dus is het erg vaag waarom hij het nu alleen in deze stopcontact erg slecht doet (sinds kort).
 
Ja
Hij zit nu in de originele stopcontact, het werkt af en toe, maar het is zó traag, terwijl hij vorige week nog razendsnel was.
En in de andere stopcontact is hij net zo razendsnel als vorige week in de originele.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan