Traag openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter heza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

heza

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Na het aanklikken van een site duurt het ongeveer 5-7 seconden voordat de juiste pagina in beeld komt.
Mijn aansluiting is bij Planet ADSL economy,en heb een sweex annexA router.
Heb bij de DNS instelling vanavond ook al handmatig ingevoerd doch dat heeft niet erg veel geholpen.
Nergens (voor zover ik gezocht heb ) kan ik de goede instellingen vinden om het geheel een beetje snel te laten lopen.
Wat te doen?

Installeer FireFox of probeer een andere router dan Sweex

De kans is groot dat het probleem lokaal zit of dat er problemen zijn met de internetsnelheid.

Start Windows eens in de veilige modus met netwerkondersteuning en test het dan nog eens. Als het dan wel goed gaat dan grote kans op spyware/virus. Dan Pc hierop scannen.

Als je gebruik maakt van IE7 dan kun je door 1x met de rechtermuisknop op het interneticoo op de desktop kiezen voor Start without Add-Ons. Als hij dan wel goed werkt dan ligt het probleem bij een Add-On die in Internet Explorer is geinstalleerd. Ook heeft IE7 nu een Phishing Filter die elke website controleert. Schakel deze eens tijdelijk uit en test het nog eens. Beide opties kun je beheren door in Internet Explorer naar Extra in de menubalk te gaan.

Test het eens zonder de router. Zo kun je uitsluiten of het probleem met de router te maken heeft.

Ik zou de DNS instellingen van de router op automatische laten staan. Reset de router eens naar de standaard waardes en configureer deze waar nodig eens opnieuw

Kijk eens bij Sweex of er een update van de firmware van de router is dit wil ook nog wel eens problemen oplossen.

Controleer het hosts bestand. Dit kun je openen met Notepad. Bestand heeft geen extensie en er staat meestal alleen 1 regel in met 127.0.0.1

te vinden onder C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Laatst bewerkt:
Hoi Mekeo,

Sorry voor het late reageren,maar ik kreeg helemaal geen mailtje dat er gepost was.
Nu het probleem.
Weet alvast dat het aan de instellingen ligt van de TCP en het ip adres van de router. Instellingen dus.
Al bijna een week alle mogelijke site`s bijlangs om aan goede instellingen te komen.
Wat moet ik invullen bij TCP als ik niet automatich een ip adres wil laten zoeken
en wat bij Gataway?
Wat in de router invullen bij static ip adres gataway etc.

Hoi Mekeo,

Sorry voor het late reageren,maar ik kreeg helemaal geen mailtje dat er gepost was.
Nu het probleem.
Weet alvast dat het aan de instellingen ligt van de TCP en het ip adres van de router. Instellingen dus.
Al bijna een week alle mogelijke site`s bijlangs om aan goede instellingen te komen.
Wat moet ik invullen bij TCP als ik niet automatich een ip adres wil laten zoeken
en wat bij Gataway?
Wat in de router invullen bij static ip adres gataway etc.

Je moet denk ik even twee dingen scheiden.

Als gatway kun je invullen het ip-adres van je router. Het adres wat je ook gebruikt om in te loggen op je router.

Het beste wat je kunt doen is je router zo instellen dat deze wel automatische ip-adres etc aan elke pc instelt. Op zich moet dit altijd goed werken. Voordeel is dan dat je deze gevens kunt overnemen en weet je precies welke gegevens je moet invullen.

Nadat je alles op auto heb gezet restart je voor de zekerheid de pc.
Daarna ga je naar Start--> Uitvoeren en type je daar CMD
In de dosbox vul je dan in: IPCONFIG /all

Zoek nu je netwerkkaart van de pc op en je krijgt nu alle gegevens te zien die je nodig
hebt.

Maar zoals gezegd moet een router meestal direct goed werken met automatische instellingen. Je kunt je router ook even resetten. Elke router heeft een mogelijkheid om deze terug te brengen in de fabreiksinstellingen. In de handleiding kun je vinden hoe dit voor jouw router moet. Ik dacht bij een SWEEX router dat je +/- 10 a 15 seconden het resetknopje moet indrukken op de achterkant.

Koppel de router even los van je ADLSmodem en reset de router. Na de reset sluit je hem weer aan en reset als dat nog niet gebeurt is ook de PC even.
Want je hebt nu zoveel geprobeerd dat je router mogelijk ook problemen geeft en zie je door de bomen het bos ook niet meer.

Hoi Mikeo,

Gedaan wat je schreef, doch zonder resultaat.
Als ik in DOS ""tracert" intyp,met daar achter een www. adres dan gaat de eerste hop al fout.
Krijg de melding: time out. De rest gaat wel goed.
Daar zit volgens mij de fout. Instellings fout, of kapotte router??????????????????

Als je het eens zonder router test. Dan kun je bepalen of het probleem aan de router ligt.
Start dan wel even de ADSL modem en PC opnieuw op na verwijderen van de router.

Probleem nog aanwezig
Zo ja dan ligt het aan de router. Check bij Sweex eens of er een firmware update te downloaden is. Mogelijk dat die nog problemen oplost.

Zo nee dan ligt het probleem niet aan de router maar aan de PC of aan het ADSL modem.
Als je nog een andere PC hebt dan zou je het daarmee kunnen testen.
Werkt alles dan wel goed dan ligt het 100% aan de PC.

Start de PC eens in de veilige modus met netwerkondersteuning en test eens of het dan ook nog traag is.

Werkt het dan ook nog niet dan ligt het aan de ADSL modem of de proivder heeft ergens een probleem.

Het is een kwestie van elimineren. Je kunt ook Planet eens bellen als je alles geprobeerd hebt. Mogelijk hebben zij een probleem wat ze nog niet weten of ze kunnen wat testen van hun kant doen

Heb geen aparte modem,alleen maar de Sweex router.
Heb vorige week de oude ADSL modem eraan gekoppeld en toen pingde hij de eerste www. wel.
Moet toch maar eens denken aan een andere router.
Dat in de veilige modem ga ik nu proberen.
Je hoort nog.

Als het met de oude ADSL modem wel goed gaat dan weet je zeker dat het aan de Sweex ligt. Kan dan inderdaad een instelling zijn die verkeerd staat of dat de sweex de geest gaat geven. Nu is Sweex ook niet een merk wat superspul levert. Het levert leuke dingen en een leuke prijs maar wil je betrouwheid dan zou ik je adviseren als je ooit een andere modem koopt je er 1 koopt van een beter merk, dit als tip.

Maar check ook de firmware even op www.sweex.nl of er een update is. Soms lossen dit ook problemen op.

Hoi Mikeo,

Dank voor de snelle reacties.
Firmware was er inderdaad bij Sweex voor de 300011 Annex a. De bootrom dlf ging goed, maar de firmware dlf geeft een melding: Same version, no file transferred. Denk dat maar een nieuwe router aan ga schaffen zoals je adviseerd.

Heza

Maar zou dat alleen doen als je 100% zeker weet dat het aan router ligt zoals ik voorstelde in de vorige reactie om het even te testen met het oude ADSL modem.

Anders zonde geld natuurlijk, nou ja zonde :D

Nieuwe router gekocht, speedtouch 546V6, probleem opgelost.
Bedankt voor het meedenken.
Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan