Hoi Mekeo,
Sorry voor het late reageren,maar ik kreeg helemaal geen mailtje dat er gepost was.
Nu het probleem.
Weet alvast dat het aan de instellingen ligt van de TCP en het ip adres van de router. Instellingen dus.
Al bijna een week alle mogelijke site`s bijlangs om aan goede instellingen te komen.
Wat moet ik invullen bij TCP als ik niet automatich een ip adres wil laten zoeken
en wat bij Gataway?
Wat in de router invullen bij static ip adres gataway etc.
Je moet denk ik even twee dingen scheiden.
Als gatway kun je invullen het ip-adres van je router. Het adres wat je ook gebruikt om in te loggen op je router.
Het beste wat je kunt doen is je router zo instellen dat deze wel automatische ip-adres etc aan elke pc instelt. Op zich moet dit altijd goed werken. Voordeel is dan dat je deze gevens kunt overnemen en weet je precies welke gegevens je moet invullen.
Nadat je alles op auto heb gezet restart je voor de zekerheid de pc.
Daarna ga je naar Start--> Uitvoeren en type je daar CMD
In de dosbox vul je dan in: IPCONFIG /all
Zoek nu je netwerkkaart van de pc op en je krijgt nu alle gegevens te zien die je nodig
hebt.
Maar zoals gezegd moet een router meestal direct goed werken met automatische instellingen. Je kunt je router ook even resetten. Elke router heeft een mogelijkheid om deze terug te brengen in de fabreiksinstellingen. In de handleiding kun je vinden hoe dit voor jouw router moet. Ik dacht bij een SWEEX router dat je +/- 10 a 15 seconden het resetknopje moet indrukken op de achterkant.
Koppel de router even los van je ADLSmodem en reset de router. Na de reset sluit je hem weer aan en reset als dat nog niet gebeurt is ook de PC even.
Want je hebt nu zoveel geprobeerd dat je router mogelijk ook problemen geeft en zie je door de bomen het bos ook niet meer.