Traag opstarten Bios en Windows setup probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik heb hier een Compaq Deskpro van iemand staan waar ik Win98(se) op wil gaan installeren.

Als ik de pc opstart wordt het geheugen nagekeken(=ok) en duurt het een tijd, voordat ie vanaf de cd-rom gaat opstarten.

Eenmaal in het opstartmenu van Win98(se), kies ik voor "Computer opstarten met ondersteuning voor cd-rom".
Nu vind ie de cd-rom speler, maar blijft daar hangen en gaat niet verder.:confused:

Jumpers/kabels zijn nagekeken.
Bios reset gedaan(batterij eruit)

Deskpro EP/SB series
Pentium II 350mhz
4,3gb hardeschijf
floppy drive
192mb geheugen
ATI rage videokaart.

Er staat nu Win95 op, maar die start ook langzaam op.
(ook bij het Bios)

Wat kan ik nog proberen om de setup te laten beginnen en het Bios sneller te laten starten?

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je het moederbord naar de filistijnen hebt, heb hetzelfde gehad, 3 uur doen over een installatie van win98 op een pentium II 350 Mhz met 256 MB Intern.

Nu, met een ander moederbord en processor werkt het als een trein, de rest van de hardware is dezelfde gebleven....

Schijnt wel vaker te gebeuren met Compaq......

Groeten Iwan

Heeft je pc een riser card ? Zo'n kaart in je desktop mainboard die rechtop staat en waar je pci sloten in zitten ?
Zo ja haal deze kaart er maar eens uit, slto schoonblazen, en weer erin zetten. Heeft bij mij al een aantal keer het probleem opgelost.

Deze pc heeft geen "risercard".
Ik heb alles al eens los gehaald en schoongemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan