Traag opstarten en afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Mijn PC start traag op, blijft hangen bij WINDOWS starten, het duurt soms meer dan 1 minuut. Het afsluiten duurt ook lang. Blijft hangen bij AFSLUITEN.
Iemand een idee?
Groet,
Martin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens in "Apparatenbeheer" of daar ergens een uitroepteken of een rood kruisje staat bij een hardwareonderdeel? Zo ja, dan zit daar waarschijnlijk het probleem (niet goed functionerende hardware dus)

Tweede hardware punt kan gekoppelde externe hardware zijn: een externe HD of wat dan ook dat via een USB-kabel permanent gekoppeld is aan de PC. Haal die kabel er eens uit en start dan de PC en kijk of dan het probleem is opgelost.

Tenslotte kan er de nodige malware in Windows zitten.
Voer dan deze zaken uit:http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ware-en-dergelijke-stap-voor-stap-handleiding
 
Hallo,
Wat genoemd is, is niet het geval.
Ik heb zojuist Windows opnieuw geinstalleerd Op een schone schijf (geformatteerd).
Nu staat alleen Windows 7 op de C-schijf en toch: de ene keer start hij op in 25 sec en de andere keer blijft hij hangen bij WINDOWS STARTEN en duurt het minuten voordat hij verder gaat.
Waar kan dat dan aan liggen?
Groet,
Martin
 
Dat kan haast niet anders dan iets in de hardware zijn.
Het probleem is dat het vele onderdelen zijn: geheugen, hardeschijf, lan-connector, WLAN-connector, de videokaart, de printer, etc. Maar ook een TV die is aangesloten op de videokaart.
De enige manier die ik weet is onderdeel voor onderdeel vervangen en dan na elke vervanging kijken of het probleem is opgelost.
De grootste kanshebbers zijn overigens de HD en het geheugen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan