Traag opstarten (geen windows probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkH

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2001
Berichten
5
Ik heb een Fujitsu Siemens T-bird computer met daarop Windows ME geinstalleerd. Het volgende is het geval: Als ik de computer aanzet komt er na een seconde of twee een scherm met daarop het Fujitsu Siemens logo. Hier blijft het systeem gedurende een minuut of twee hangen. Daarna komt er heel eventjes het windows ME opstart scherm en wordt het beeld weer zwart met boven in het scherm de melding: "verifying DMI Pool Data". Dit scherm blijft ook weer een kleine minuut zichtbaar waarna Windows ME pas echt opgestart wordt. Het werken met windows geeft typisch genoeg helemaal geen problemen (niet traag).
Het systeem heeft een DFI WC70-EC moederbord / 128 Mb Rambus geheugen / Pentium 4 1.7 GHz. Ik heb de laatste BIOS versie geinstalleerd (standaard instellingen /optimale instellingen enz. ingesteld). Geen resultaat.
Ook heb ik de harde schijf / cd-spelers ontkoppeld en daarna het geheel opgestart, dit geeft ook geen verbetering.


Een collega van me heeft een gelijksoortige PC (128 Mb Rambus geheugen / Pentium 4 1.4 GHz) waarmee Windows XP binnen een halve minuut gestart is. Uit deze PC hebben we het geheugen geprobeerd zonder resultaat.

Heeft er iemand enig idee wat de oorzaak van dit trage opstarten kan zijn????

Nadat ik nog allerlei andere IDE kabels enz.(wat geen verbetering geboden heeft) heb geprobeerd, heb Ik nu een "workaround" voor het probleem. Als ik namelijk een extra harddisk (had nog een ouwe van 3GB) in de pc plaats start het geheel weer gewoon snel op. Vraag me niet hoe het kan maar het werkt. Als er mensen zijn die het probleem nu herkennen had ik nog graag de oorzaak vernomen. Voor onderstaanden in ieder geval bedankt voor de reactie.
 
Laatst bewerkt:
Is dit al lang zo?
Heb je er ook een printer aanhangen of iets dergelijks, haal eens alle overbodige hardware los van de pc (printer, scanner joystick ed.)
Misschien dat deze het opstarten vertragen.

Ps. vraag is verplaats naar de juiste sectie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan