traag opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Ik hoop dat iemand me een suggestie kan geven bij het volgende probleem. Een comp, 800 mhz, 256 mb en windows XP pro start heel traag op. Hij heeft het veel sneller gedaan. Tot het moment dat het bureaublad in beeld komt, gaat alles goed, maar zodra de icoontjes (rechtsonderin) in beeld moeten komen begint het. Het duurt heel lang voordat die icoontjes geplaatst worden. Ik kan dus ook de eerste minuut geen prgramma starten, want dan duurt het nog langer. Ik heb de mappen temp etc leeggehaald, heb de comp schoongemaakt met Spybot en vervolgens gedefragmenteerd. Heeft iemand nog een suggestie?
 
oossie,
heb ff die tip van jou zelf uitgevoerd(thnx to steve)
en idd, hier start ie echt een stuk sneller op nu :thumb:
 
Uit de beschrijving van DaanM begrijp ik dat zijn probleem pas na het opstarten van Windows begint, dus bij de eigenlijke programma´s.
Als je het probleem nog steeds hebt, download dan HijackThis. Uitleg en downloadlink vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het programma, klik dan op Scan > Save log, sla het log op als een .txt bestand en plak en knip het naar je volgende bericht.
Fix nog niets, het meeste heb je gewoon nodig.

Groetjes,

Pieter
 
Lop :evil:

DaanM,

Vink de volgende items aan in HijackThis, sluit alle IE, OE en verkennervensters en klik op Fix checked:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar=http://c9598.find-quick.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page=http://c9598.find-quick.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar=http://c9598.find-quick.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page=http://c9598.find-quick.com/searchbar.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant=http://c9598.find-quick.com/searchbar.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=
O2 - BHO: (no name) - {6650f565-1009-410c-bca9-669899fd8b69} - C:\DOCUME~1\Natasja\APPLIC~1\tricrdroahz.dll
O3 - Toolbar: prfreadrblg - {90f0bc98-03c6-4085-9e24-56ae2cba2b98} - C:\DOCUME~1\Natasja\APPLIC~1\tricrdroahz.dll
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = A28062.find-quick.com
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = A28062.find-quick.com
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{29C9AE6A-0E2B-4509-8C72-BD908AC74C11}: Domain = A28062.find-quick.com
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = A28062.find-quick.com
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = A28062.find-quick.com

Start opnieuw op als je dat gedaan hebt.
Je internet zou een stuk sneller moeten zijn, maar of het voor je opstart veel scheelt. :confused:

Groetjes,

Pieter
 
Hallo DaanM,

Precies hetzelfde probleem gehad DaanM. Dat hij dit niet doet, komt door de icoontjes. Met behulp van het programma "System Mechanic" heb ik het opstarten van de verschillende programma's geblokkeerd. Daarna geen problemen meer.
Voor de zekerheid: system Mechanic is een system tool.
Veel succes.

Nico200
 
welke

Maar welke programma's moet je dan blokkeren? en waar vind je die tool?
 
Hallo DaanM,

Het programma is te downloaden van www.tucows.com.
Je zet die programma's uit welke je niet belangrijk genoeg vindt. Je kunt zoveel aan en uit zetten als je zelf wilt.

Nico200

P.S. Ga naar de functie Windows StartUp Manager van dit programma.
 
start, uitvoeren, msconfig, tabblad opstarten.

Zelfde principe, en geïntegreerd in Windows.
 
Heren,

Dit zijn de programma´s die automatisch opstarten volgens het HijackThis log:

O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background

Lijkt mij niet teveel. :confused:
Eerder te weinig.

Groetjes,

Pieter
 
maar daar heb ik alle overbodige dingen al uitgeschakeld..
 
wat zou er dan te weinig opstarten Pieter?
 
Geplaatst door DaanM
wat zou er dan te weinig opstarten Pieter?

Niets dat met je probleem te maken zal hebben, maar ik had graag iets meer beveiliging gezien.
Je zou trouwens nog even naar de Windows update site kunnen gaan.
Er was laatst een update die voor nogal wat vertragingen zorgde. Ik zit nu te twijfelen of daar al een patch voor uit was?
Weet iemand anders dat?

Is het trouwens zo, dat je wel wilt dat Messenger meteen opstart?

Groetjes,

Pieter
 
@ Pieter,het laatste wat ik erover gelezen heb is dat deze patch door Microsoft is teruggetrokken, maar dat was ook in een topic hier op helpmij.

Groeten Oossie.
 
Dit is wat ik er van vond op ZDNet:
------------------------------------------------------------------------
Internetten niet meer mogelijk na installatie
Microsoft heeft een update voor Windows XP teruggetrokken nadat 600.000 gebruikers niet meer konden internetten na installatie van de patch. De update zou de beveiliging van internetverbindingen moeten verhogen, maar blijkt niet overweg te kunnen met firewall-software van andere bedrijven, zoals Symantec en McAfee.

De patch was sinds 21 mei te downloaden via de Windows Update-website van Microsoft. Ruim 600.000 gebruikers van Windows XP hebben deze patch gedownload en geïnstalleerd, maar bleken vervolgens niet meer te kunnen internetten; de internetverbinding was door de software verbroken.

Als de patch wordt verwijderd, zijn de problemen verholpen. Microsoft brengt binnenkort een nieuwe versie uit van de patch.
------------------------------------------------------------------------

En voor zover ik weet, is er door Microsoft nog geen nieuwe patch uitgebracht.

Groeten Oossie
 
Geplaatst door XP_PC
Ik had ergens gelezen dat die al wel weer uit wat.

Ik nog niet, maar als je wat vind laat het even weten.

Groeten Oossie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan