traag opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

anabel

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik van iemand Norton System Tools en Norton Firewall geïnstalleerd. Die laatste was wel apart maar is dan toch geïntegreerd in System Tools.
Wat wel vervelend is: sindsdien duurt het zo'n 5 minuten alvorens mijn computer opgestart is. De firewall komt er het laatste door en dan werkt alles wel perfect, maar leuk is anders. Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Norton vertraagt het opstarten idd enorm, maar daarna ben je wel beveiligd.
Eventueel kun je overwegen om de onderdelen die je niet gebruikt te deinstalleren of niet automatisch bij het opstarten van Windows mee te laten opstarten.

LOL, system works er terug afgooien.

Als ik mijne works nodig heb, dan installeer ik hem snel effe terug. Ja, ik ben 5-10 min langer bezig, maar 2x opstarten en ik heb het er al terug uitgehaald.

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Maar iedere keer terug installeren? Dat lijkt me nogal omslachtig. Dus dàt zou de enige "oplossing" zijn???

groetjes,

Er is misschien een andere, maar ik heb er niet naar gezocht.

De tijd die ik steek in het zoeken naar een oplossing van dat probleem, of in mijn opstarten kan ik beter om de 2 weken installeren en system works runnen. Ik doe het dus om de 2 weken.

Hoi beemer,

Tja, ik doe het wel zeker om de 5 dagen, ik gebruik mijn pc nogal intensief. Ik ga toch effe afwachten of er niemand een afdoende oplossing weet. Toch bedankt!

Hallo Anabel,

Ga naar Start-Uitvoeren- toets in msconfig em druk op enter.
Ga naar opstarten en haal het vinkje voor systemworks weg.
Sluit af en reboot.
Nu start Systemworks niet automatisch mee op en vertraagt je systeem ook niet meer tijdens het werken.
Wanneer je het nodig hebt start je het gewoon even op en klaar ben je.

Mvg Sigma

Sorry was even weg, moet af en toe nog een beetje werken.

Hoi Sigma,

Thanks, maar kan ik dan besluiten dat er aan die trage opstart met System Works niks te verhelpen valt?

Wanneer je systemworks mee laat opstarten dan zal hij inderdaad traag blijven opstarten.
Je moet uiteraard wel je NAV op laten starten.
Wanneer je je systeem sneller wilt laten opstarten dan kun je een programma als TweakXP eens proberen. Hierin kun je naar believen allerlei onderdelen wel op niet op laten starten van XP en zal hij dus in ieder geval veel sneller opstarten.

Geplaatst door anabel
Hoi beemer,

Tja, ik doe het wel zeker om de 5 dagen, ik gebruik mijn pc nogal intensief. Ik ga toch effe afwachten of er niemand een afdoende oplossing weet. Toch bedankt!

Ik gebruik mijn PC's thuis ook heel intensief, maar met al die andere "prul" erop vertrouw ik erop dat om de 2 weken moet toekomen...... ;)

Ik ga anders wel eens de tips van sigma proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan