Traag opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo na een minuut of 3 is mijn pc pas helemaal opgestart, blijft maar doorkreunen zullen we maar zeggen. Hoe kan ik nu zien wat er allemaal opstart want mogelijk ligt het daar aan?
Ik heb al gekeken via start>uitvoeren>config>opstarten maar daar zie ik in ieder geval niets bijzonders.
Iemand een idee hoe ik mijn pc sneller kan laten opstarten?
Pentium 4 CPU 2.80 GHz
Kloksnelheid 2.80 GHz, 1GB

Klinkt als veel Spy.
Dit zou ik er als eerste eens afhalen.

Verder kun je in msconfig (start>uitvoeren>'msconfig') in het tabblad 'opstarten' zien wat er allemaal mee opgestart wordt. Hier kun je dingen in uitvinken.

Succes

Klinkt als veel Spy.

Wat, want dat schrijf je er niet bij, klinkt als veel spy want ik heb helemaal geen spyware.

Verder kun je in msconfig (start>uitvoeren>'msconfig') in het tabblad 'opstarten' zien wat er allemaal mee opgestart wordt. Hier kun je dingen in uitvinken.

En dat had ik al geschreven dat daar niets bijzonders bij staat.

Windows gaat vaak na een aantal jaar trager opstarten.

Er zijn programmas die de opstart bestanden weer op een rij zetten. bootfish dacht ik

Heb je je schijf al gedefragmenteerd en opgeschoond?

Je kan je register ook controleren op fouten want hierdoor wordt windows ook trager

ccleaner werkt zeer goed

Windows gaat vaak na een aantal jaar trager opstarten.

Er zijn programmas die de opstart bestanden weer op een rij zetten. bootfish dacht ik

Heb je je schijf al gedefragmenteerd en opgeschoond?

Je kan je register ook controleren op fouten want hierdoor wordt windows ook trager

ccleaner werkt zeer goed

Defragmenteren en register cleaner gebeurt ook regelmatig.
Ik zal bootfish eens proberen als het niet te ingewikkeld is.

Ik heb Bootfish gedaan en het heeft eigenlijk niets opgeleverd.
Ik denk dat het meer aan mijn NOD32 ligt.

Als ik mijn laptop opstart dan staat het schermpje van NOD32 enkele seconden op het bureaublad en verdwijnt dan naar de werkbalk en klaar.
Op mijn pc echter blijft het schermpje tijdens het opstarten enkele minuten op het bureaublad en maakt het opstarten van de PC een erg langdurig proces.
Hoe is dat verschil in laptop en pc te verklaren en wat kan ik er aan doen om NOD 32 sneller te laten opstarten?
De Pc en laptop hebben allbei xp home, 1gb geheugen.
Ik heb NOD32 ook al een keer opnieuw geïnstalleerd maar het heeft niets geholpen, het verschil met de laptop blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan