Traag thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fantasticfox

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Hoi,

Ik heb een Netgear SC101 (NAS of SAN) aan mijn router gehangen maar als ik een file wil kopieeren duurt dit 203 minuten

Router sitecom WL-160 (snelheid op de laptop is 36Mbps)

Dus verbinding router-->laptop is wireless!
De NEtgear sc101 hangt bekanbeld aan de router

Mochten jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag!

Ltr

hoe groot is het bestand? en als je bedraad werkt speelt het dan ook

Het bestand is 4gb, bedraad kom ik niet verder dan 60kbps ( gemeten via Bandwith monitor)

Hier staan een paar reviews over jouw product waarbij me opvalt dat idd veel mensen klagen over de snelheid v.d. datatransfer.Lees zelf maar even.

Mik Zjegger,

Had ik inderdaad al gelezen. Maar met de laptop aan de kabel, ten tijden van downloaden haalt hij 60kbps wat opzich wel redelijk is volgens mij:)

Dan haalt de netgear het dus wel.... ik bedoel hij is waarschijnlijk dus niet de bottleneck..

Je hebt gelijk dit is mega traag! 4gb duurt 203 minuten.

Ik ga zsm eens testen hoe snel kopieeren gaat als ik de Netgear rechtstreek in de laptop hang met een 100Mb kabel.

Wat zou hierbij haalbaar moeten zijn?

Hoi,

Ik heb het even geprobeerd en de snelheid rechtstreeks aan de laptop, dus laptop->kabel->netgear dus zonder router is de verbinding 60mbps

en wireless zie bijlage/jpg

Wat is jullie mening hierover. Bekabeld lijkt een redelijk normale snelheid toch?

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    38,4 KB · Weergaven: 65
Heb je al 's geprobeerd een ander kanaal op je router in te stellen?

Als ik het goed heb zijn de oneven kanalen 5, 7 en 9 en 11 niet gedeelde kanalen(weet 't niet zeker) dus zou ik die 's proberen,ook zou ik eens nagaan of je geen interferentie hebt van b.v. een magnetron o.i.d.

Hey,

Ik heb net 11, 2 en 4 geprobeer maar geen merkbaar verschil.... op 2 leek hij zelfs wel sneller te gaan...!

PS de max blijft 2MB/s

Hierbij de screenshot van de data overdracht

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    91,7 KB · Weergaven: 60
Heb je al 's geprobeerd een nieuwe driver voor je netwerkkaart en evt.nieuwe firmware voor je router te vinden?

Ik heb gisteren alles geupdate, maar nog steeds geen verbetering....

Is wireless 2MB/s niet gewoon normaal? of zit ik er nu ver naast? Weet verder iemand wat realistische snelheden zijn als ik bij voorbeeld een Nrouter+USB dongel zou kopen?

moet ik dan denken aan 300mbps/8=37,5 MB/s (theoretisch max) 30% effectief dus 11,25MB/s of maak ik nu een denkfout?

Hey,

Ik ben momenteel op het werk maar ik weet zeker dat het een broadcom is. Ik zal vanavond even dat linkje van je runnen heb je meteen alle data.

Weet jij toevalllig wel wat een realistische snelheid is voor een N netwerk? Ik overweeg namelijk om een Netgear 3700 te bestellen, mocht dat niets oplossen de handel binnen 14 dagen gewoon weer retour te sturen!

Hey,

Nou ik heb nog van alles geprobeerd maar ik krijg geen snelheid derin.... :(

Ik heb gister een Eminent EM 7080 Media player gekocht, en de NETGEAR gaat eruit. Moet ik wel eea opnieuw bekabelen maargoed.

Daarna komt er een N-router, waarna eventueel de Eminent ook wireless is te koppelen via een N usb dongel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan