traag traag traag (bij opstarten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik heb een traaaaaaaaaaaaaaage pc. ik meldde dat al eerder ergens op deze site. de suggestie van velen was om de pc leeg te halen, de harddisk opnieuw te formatteren en dan alles weer te laden. dat zou niet zo moeilijk moeten zijn. ik heb 'even' geoefend met een oude laptop. na veel bloed , zweet en tranen was ik ermee klaar. dacht ik. want toen bleek dat ik niet op internet kon komen. er moest nog een driver van en of ander bus worden geinstalleerd. en toen hield het op. want de naam van de bus ken ik niet, laat staan dat ik de driver ergens vandaan zou kunnen toveren.ik ben maar een leek op dit terrein. er ontbrak ook nog iets van een videodevice. conclusie: de nog redelijk functionerende laptop is feitelijk onbruikbaar geworden.
ik wil mjn pc niet aan een dergelijke operatie blootstellen. voor hetzelfde geld loop ik weer vast en ben ik nog verder van huis. dus ik durf de operatie niet te herhalen.
ik heb ongeveer alle suggesties inmiddels uitgeprobeerd. ik heb gedefragmenteerd met Defrag in veilige modus. ik heb ccleaner, awc en nog veel meer soorten virusprogramma's laten draaien. ik geef toe, soms hielp het, maar dan nog niet echt. ik heb de harde schijf voor de helft leeggehaald. ik heb het aantal bestanden op het bureaublad tot een minimum teruggebracht. maar de pc lijkt alleen maar trager te worden. een ding is sneller geworden: het laden van e-mailberichten gaat sneller, niet overdreven snel, maar wat mij betreft snel genoeg. er is éen maar: voordat het laden begint ben ik minstens 10 minuten verder.
wat is hier aan de hand? is het een virus? waarom wordt het niet gedetecteerd? als er sprake is van vervuiling, waarom is die niet aan te pakken?
ik meld nog dat dit niet altijd zo is geweest. in het begin zat er aardig vaart in.
de pc draait onder xp.
wie heeft nu eens suggesties die daadwerkelijk iets doen aan deze hopeloze traagheid?
ik houd mij aanbevolen!
 
laten we eens bij het begin beginnen, vertel eens wat over je pc, de specificaties etc (processor/intern geheugen enzovoort). Als dit namelijk al weinig is schiet je er weinig mee op alles leeg te halen en defragmenteren.
 
Alle drivers zijn te vinden op de website van de fabrikant van de laptop, begin met de chipset driver en installeer daarna de rest.
 
Alle drivers zijn te vinden op de website van de fabrikant van de laptop, begin met de chipset driver en installeer daarna de rest.

ik was blij met deze suggestie. maar nee hoor, de compaq presario 2100 vind ik er niet. maar misschien kijk ik fout..
dank in ieder geval dat je me even hebt willen berichten!
grt
 
[QUOTE=3747;2923215]laten we eens bij het begin beginnen, vertel eens wat over je pc, de specificaties etc (processor/intern geheugen enzovoort). Als dit namelijk al weinig is schiet je er weinig mee op alles leeg te halen en defragmenteren.[/QUOTE]

door op start te drukken, te kiezen voor 'deze computer' en te klikken met de rechtermuisknop kwam ik bij de volgende informatie:
de pc draait met intel pentium 4 cpu 1,7 Ghz. kloksnelheid 1.69 Ghz, 256 Mb
het besturingssysteem is windows xp met service pack 3.
is dit voldoende? waar kijk ik voor andere info over de pc?

iets wat een rol zou kunnen spelen, volgens sommigen, is dat ik Avast als virusscanner gebruik. eerder werkte ik met norton maar dat heb ik er volledig (volgen mij) afgesloopt).
ik dit een goed begin?
graag hoor ik van je
 
het oefenen ging op die laptop van compaq.
waar ik het voor deed was in de vingers krijgen hoe ik mijn pc weer sneller zou kunnen krijgen. daar stuurde ik net de gegevens van. het is een time-computer vervaardigd door ISL-automatisering (niet zomaar een 'eigen merk' want deze pc's werden in groten getale gebruikt op het gemeentehuis van Roermond.
 
Bekijk de aanpassingen in mijn vorige bericht eens.
 
Had ik ook al eerder gemeld dat je daar moest zijn, je had alleen zelf niet aangegeven om welk merk laptop het ging. Vandaar de algemene melding dat de drivers op de website van de fabrikant staan.

Maar je kan dus nu je modelnummer aanklikken en de voor jou juiste drivers gaan installeren, beginnend met de chipset driver.
 
je pc is dus sowieso al vrij traag... ik denk dat het opschonen van je hd niet zo veel zal helpen als dat je hoopt...
 
@3747

Vind ik knap dat je dat kan vermelden, aangezien we het hier hebben over de laptop waarop ts oefend en niet de pc waar het allemaal nog bij moet gebeuren en wij dus geen gegevens van hebben...
 
Had ik ook al eerder gemeld dat je daar moest zijn, je had alleen zelf niet aangegeven om welk merk laptop het ging. Vandaar de algemene melding dat de drivers op de website van de fabrikant staan.

Maar je kan dus nu je modelnummer aanklikken en de voor jou juiste drivers gaan installeren, beginnend met de chipset driver.

wat ik nog mis (ik zie gele vraagtekens) is iets voor het pci-modem (wat is dat eigenlijk?) en de videocontroller (VGA-compatible).
Die zie ik niet een-twee-drie,. En waar vind ik de chipsetdriver?
 
je pc is dus sowieso al vrij traag... ik denk dat het opschonen van je hd niet zo veel zal helpen als dat je hoopt...


hij is misschien sowieso traag. maar de oudere laptop waar ik op oefende is zelfs nog enkele jaren ouder en die is sneller..
bovendien: in de eerste jaren waren de prestaties redelijk en ik was tevreden. nu duurt alles heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang, echt heel erg lang!
 
[QUOTE=3747;2923215]laten we eens bij het begin beginnen, vertel eens wat over je pc, de specificaties etc (processor/intern geheugen enzovoort). Als dit namelijk al weinig is schiet je er weinig mee op alles leeg te halen en defragmenteren.]

door op start te drukken, te kiezen voor 'deze computer' en te klikken met de rechtermuisknop kwam ik bij de volgende informatie:
de pc draait met intel pentium 4 cpu 1,7 Ghz. kloksnelheid 1.69 Ghz, 256 Mb
het besturingssysteem is windows xp met service pack 3.
is dit voldoende? waar kijk ik voor andere info over de pc?

iets wat een rol zou kunnen spelen, volgens sommigen, is dat ik Avast als virusscanner gebruik. eerder werkte ik met norton maar dat heb ik er volledig (volgen mij) afgesloopt).
ik dit een goed begin?
graag hoor ik van je


Ik praat hier over de pc uit de begin post, niet over de laptop uit de treath

[ontopic]

Ik zie dat je windows xp met sp3 draait met maar 256MB ram.

Ik denk dat je gemakkelijk voor weinig geld 1024mb ram bij moet kunnen kopen, daarmee zal je pc duidelijk sneller worden.
Je zult alleen moeten uit zoeken welk type geheugen je hebt, zodat je gemakkelijk meer bij kunt kopen wat ook werkt.

[edit]
Je pc is onderandere veel langzamer geworden door alle updates van microsoft.
Hierdoor zijn ook de specificatie ook omhoog gegaan.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
[ontopic]

Ik zie dat je windows xp met sp3 draait met maar 256MB ram.

Ik denk dat je gemakkelijk voor weinig geld 1024mb ram bij moet kunnen kopen, daarmee zal je pc duidelijk sneller worden.
Je zult alleen moeten uit zoeken welk type geheugen je hebt, zodat je gemakkelijk meer bij kunt kopen wat ook werkt.

[edit]
Je pc is onderandere veel langzamer geworden door alle updates van microsoft.
Hierdoor zijn ook de specificatie ook omhoog gegaan.
[/edit]

zou m daar het probleem zitten? ik hoop dat je gelijk hebt, maar dan komt natuurlijk de vraag: welk type geheugen heb ik nodig, waar haal ik dat en, last but not least, waar moet het geplaatst worden?
dank voor je reactie ook.
 
Ho stop, voor we alles door elkaar gaan halen.

We hebben het hier over de laptop en niet over de pc (dit komt later aan bod als ik het goed begrijp)

Laten we dus eerst eens zorgen dat ts zonder al te veel moeite zijn laptop opnieuw kan installeren zodat dit daarna kan worden toegepast op de pc.

Er word nu van alles bij gehaald en dat maakt het allemaal heel erg onoverzichtelijk.

@htil

Je moet eerst de chipset driver installeren en daarna pas de rest zoals ik al meerdere malen aangaf. Heb je de juiste laptop uit de lijst gepakt die ik je gaf? Nog even onder op de laptop gekeken of het inderdaad het juiste model is?
 
volgorde

Ho stop, voor we alles door elkaar gaan halen.

We hebben het hier over de laptop en niet over de pc (dit komt later aan bod als ik het goed begrijp)

Laten we dus eerst eens zorgen dat ts zonder al te veel moeite zijn laptop opnieuw kan installeren zodat dit daarna kan worden toegepast op de pc.

Er word nu van alles bij gehaald en dat maakt het allemaal heel erg onoverzichtelijk.

@htil

Je moet eerst de chipset driver installeren en daarna pas de rest zoals ik al meerdere malen aangaf. Heb je de juiste laptop uit de lijst gepakt die ik je gaf? Nog even onder op de laptop gekeken of het inderdaad het juiste model is?



wie helpt mij verder???

ik vind dit een goede suggestie, ik had de laptop al opgegegeven, maar het is idd misschien beter om die eerst in orde te krijgen. maar intussen gaat de pc wel steeds trager, bij het opstarten loopt ie nu vast, dat wil zeggen, het zandlopertje verschijnt (als je in de werkbalk beneden komt) en gaat niet meer weg...
wat betreft de laptop:
- aan de onderkant vind ik geen nadere informatie over het typenummer.
- wat is een chipset??
ik hoor graag!
 
Laatst bewerkt:
wie helpt mij verder, ik kom niet verder !!!!

ik heb leuke suggesties gehad, maar ik kom niet verder. wie pakt de draad weer mee op?
htil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan