traag traag traag (bij opstarten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik heb een traaaaaaaaaaaaaaage pc. ik meldde dat al eerder ergens op deze site. de suggestie van velen was om de pc leeg te halen, de harddisk opnieuw te formatteren en dan alles weer te laden. dat zou niet zo moeilijk moeten zijn. ik heb 'even' geoefend met een oude laptop. na veel bloed , zweet en tranen was ik ermee klaar. dacht ik. want toen bleek dat ik niet op internet kon komen. er moest nog een driver van en of ander bus worden geinstalleerd. en toen hield het op. want de naam van de bus ken ik niet, laat staan dat ik de driver ergens vandaan zou kunnen toveren.ik ben maar een leek op dit terrein. er ontbrak ook nog iets van een videodevice. conclusie: de nog redelijk functionerende laptop is feitelijk onbruikbaar geworden.
ik wil mjn pc niet aan een dergelijke operatie blootstellen. voor hetzelfde geld loop ik weer vast en ben ik nog verder van huis. dus ik durf de operatie niet te herhalen.
ik heb ongeveer alle suggesties inmiddels uitgeprobeerd. ik heb gedefragmenteerd met Defrag in veilige modus. ik heb ccleaner, awc en nog veel meer soorten virusprogramma's laten draaien. ik geef toe, soms hielp het, maar dan nog niet echt. ik heb de harde schijf voor de helft leeggehaald. ik heb het aantal bestanden op het bureaublad tot een minimum teruggebracht. maar de pc lijkt alleen maar trager te worden. een ding is sneller geworden: het laden van e-mailberichten gaat sneller, niet overdreven snel, maar wat mij betreft snel genoeg. er is éen maar: voordat het laden begint ben ik minstens 10 minuten verder.
wat is hier aan de hand? is het een virus? waarom wordt het niet gedetecteerd? als er sprake is van vervuiling, waarom is die niet aan te pakken?
ik meld nog dat dit niet altijd zo is geweest. in het begin zat er aardig vaart in.
de pc draait onder xp.