Traag windows bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

skandalouz

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Berichten
70
Hallo,
mijn windows start erg traag op bij het opstarten. de pc zelf is wel snel, maar bij windows duurt het even voordat ik mijn pictogrammen op het bureaublad zie en daarna issie nog 5-10 minuten bezig om alles te laden. Dit was eerst dus niet zo, maar sinds een paar dagen.
Kan iemand mij helpen? Ik wil best een Hijackthis of andere log posten waar nodig.
 
Laatst bewerkt:
Re:

Laat j virusscan een draaien en je kan ook voor de zekerheid
een spyware scan laten doen door spybot.

Grt Gijsbertvs
 
Probeer eens terug te gaan naar een herstelpunt waarvan je zeker weet dat die 'vertraging' nog niet optrad.

Heb je in die tussentijd updates gedaan, andere software geïnstalleerd of iets aan de instellingen gewijzigd?

Mogelijk helpt CCleaner en defragmentatie, alhoewel het plotseling optreden van deze vertraging ook op spyware zou kunnen duiden.
 
Ik zal eerst ene spyware en virusscanner laten lopen..
Later horen jullie meer van mij..
 
Ik heb dat probleem ook, vanochtend en vanmiddag was er nog geen vuiltje aan de lucht en ineens doet ie raar.
Heel langzaam opstarten en als ie dan eenmaal is opgestart kan je om de plusminus 10 seconden niks meer doen omdat de computer aan het "denken" is....

Iemand enig idee?

Gr,

Jan

CCleaner er over gegooid en gedefragmenteerd.
Zal ook Spybot nog even erover mikken
 
Laatst bewerkt:
Avira antivirus heeft nu niks gevonden..k zal nu eerst Easycleaner laten lopen an daarna nog even ad-aware.
 
Voor iedereen met dit probleem..
Nadat systeemherstel het niet eens deed, op 3 punten niet, ben ik gaan defragmenteren.
Er verrek, dat werkt ook nog, behoorlijk zelfs.
 
Voor iedereen met dit probleem..
Nadat systeemherstel het niet eens deed, op 3 punten niet, ben ik gaan defragmenteren.
Er verrek, dat werkt ook nog, behoorlijk zelfs.

Voor mij helpen deze stappen niet :confused:

Symptoom: na ingeven username/password op aanmeldscherm XP, duurt het gemiddeld 3-4 minuten voor bureaublad tevoorschijn komt.

Dit heb ik tot nu toe gedaan:
ad-aware gedraaid (2x)
gedefragmenteerd (3x)
Diverse off- en on-line virusscanners gedraaid (4x)

Zit niet op een netwerk, anders dan de wireless router. Dus daar kan ik me ook niets bij voorstellen.
 
Voor mij helpen deze stappen niet :confused:

Symptoom: na ingeven username/password op aanmeldscherm XP, duurt het gemiddeld 3-4 minuten voor bureaublad tevoorschijn komt.

Dit heb ik tot nu toe gedaan:
ad-aware gedraaid (2x)
gedefragmenteerd (3x)
Diverse off- en on-line virusscanners gedraaid (4x)

Zit niet op een netwerk, anders dan de wireless router. Dus daar kan ik me ook niets bij voorstellen.

Dat zelfde probleem had ik dus ook. Probeer eens je hele schijf te defragmenteren..Bij mij werd ie opeens een stuk sneller. nog niet als een schone installatie, maar nu moet ik hooguit 30 sec wachten.

Mocht t uitmaken, mijn specs:
GA-P35-ds3r moederbord
E6750 C2D processor
4gb geheugen
nVidia 8800gt
 
Dat zelfde probleem had ik dus ook. Probeer eens je hele schijf te defragmenteren..Bij mij werd ie opeens een stuk sneller. nog niet als een schone installatie, maar nu moet ik hooguit 30 sec wachten.

Bij mij heeft defragmenteren niet geholpen, dat vertelde ik al.
Heb gisteren besloten om XP opnieuw te installeren. Had recentelijk al alle patches verzameld, dus de goede moed was het enige wat ik nodig had.
Het loopt weer als een zonnetje, wel zo fijn voor een werk-laptop :)
 
Bij mij heeft defragmenteren niet geholpen, dat vertelde ik al.
Heb gisteren besloten om XP opnieuw te installeren. Had recentelijk al alle patches verzameld, dus de goede moed was het enige wat ik nodig had.
Het loopt weer als een zonnetje, wel zo fijn voor een werk-laptop :)

neem me niet kwalijk..overheen gelezen:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan