traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

redpijl

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2001
mijn pc is de laatste tijd erg traag geworden.

wat is er gebeurd?

de ventilator van de voeding is verschillende keren uitgevallen(intussen vervangen)

zou dat een nadelige invloed op mijn harde schijf hebben gahad? maakt sindsdien ook meer lawaai.

gaarne advies.

mvg wim

Mischien dat het helpt om je harde schijf te defragmenteren.

Start/bureau accessoires/systeemwekset/ defragmentatie.

Het beste kun je dit in veilige modus doen, tijdens het opstarten f8 indrukken

suc6

oossie

defragmenteren heb ik al gedaan.
ook een grote schoonmaak gehouden.
dat helpt helaas niet.

Spyware en cookies verwijderd? Keertje online scannen bij www.housecall.nl kan ook geen kwaad!!
Wat maakt er trouwens meer lawaai, je schijf of je fan?

het is niet de ventilator,die lawaai maakt.

het is een soort onweer op de achtergrond;m.i. duidelijk de schijf.
cookies zijn ook opgeruimd.

alles werkt goed,maar tergend langzaam.

Zit je harddisk stevig in de kast?
Tsja, het lijkt op een te krap virtueel geheugen, waardoor de pc continue swapt hetgeen de geluiden kan verklaren...maar hier is toch zeker niets veranderd?

Zit ik me net af te vragen of het probleem niet bij de voeding kan zitten...

ik denk steeds aan een hardware-probleem,maar kan het evt. ook in de software zitten.

gaf de startup-list geen aanknopingspunten?

Geplaatst door windoos
Zit je harddisk stevig in de kast?
Tsja, het lijkt op een te krap virtueel geheugen, waardoor de pc continue swapt hetgeen de geluiden kan verklaren...maar hier is toch zeker niets veranderd?
software zegt mij verder nix, het kan zijn dat de harddisk doorzocht wordt door de virusscanner, maar dat verklaart dan niet dat ongezonde 'hoestje'.

P.s. redpijl, middels die bijlage kan ik je gehele naam zien, ik weet niet of je dit stoort, maar wijzig 'm anders even voor je privacy.

Ik heb ooit eens gehoord van een programma om het lawaai van een cdrom-speler (ook DVD en CDR) te doen verminderen door die minder te laten draaien als het niet nodig is, of toch een stuk trager (bijvoorbeeld bij het openen van 'mijn computer') Misschien bestaat zoiets ook voor harde schijven... je weet maar nooit...

Diederik

overigens,ik heb de schijf geformateerd en het lijkt alsof de fut er weer terug is (wel een operatie!)

bedankt voor alle suggesties.

Ok, ik weet er misschien niet zoveel van als de meesten hier, maar ik probeerde je wel te helpen...

Eén programma dat je op je verse schijf beter niet meer kunt installeren is Webshots.
Ik zag je startuplist te laat om je nog van het formatteren af te houden, maar de reden voor je vertraging zal Newdotnet zijn geweest en dat krijg je helemaal gratis "cadeau" bij Webshots.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan