Traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Van de ene op de andere dag gaat het verzenden/ontvangen van emails zeer traag. Dit varieert van 2 minuten tot 25 minuten. Ik zou niet weten waar ik het moet zoeken. Een teken aan de wand is wel, dat ik er niet in slaag Outlook eraf te halen en opnieuw te installeren, want dan krijg ik een foutmelding. Heeft iemand wellicht een tip, die tot een oplossing kan leiden zonder dat ik héél Office eraf moet halen?

Tja, 't kan aan van alles liggen:

van een virus / spyware tot aan een corrupt geraakt Outlook.

Misschien als je XP draait dat een systeemherstel naar een eerdere datum (van voor de traagheid) enig soelaas biedt ?

Virus/spyware sluit ik uit, dat zit allemaal wel goed. Ook ik heb gedacht aan systeemherstel, maar ik ben terug gegaan tot 26 juni en steeds weer komt er de melding, dat het systeem niet hersteld kan worden.

Als het internet niet aan snelheid heeft verloren dan zijn er nog andere denkbare oorzaken bijv.
de mailserver van je provider die tijdelijk "ongesteld" is -> heb je al op de site van je provider gekeken of er boodschappen zijn omtrent storingen ?

Hé, dit laatste bericht heb ik gemist en zie ik dus nu pas. Nee, er zijn geen storingen bij de provider. Normaal gaat een mail naar Postvak Uit en heel snel daarna naar Verzonden Items. Die 25 minuten komt gelukkig niet meer voor, maar het duurt nog steeds langer dan gewenst.

En je virusscanner?
Heb je al geprobeerd iets te versturen zonder te scannen?

Uitgaande berichten worden niet door mij gescand en het verzenden duurt lang, maar óók het binnen halen. Om dat laatste zonder scanner te doen lijkt me niet gewenst, maar het is ook nooit een probleem geweest, het is van de ene op de andere dag ontstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan