Traagheid en denktijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

scheepje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Hoi,

Ik weet even niet hoe ik deze titel moet noemen of waar ik deze exact moet plaatsen.

Maar ik zal alvast een voorbeeld geven waarom ik deze topic post.
Ik heb sinds 3 maanden een compleet nieuw systeem aangeschaft (zowel hardware en software)
Het is (in theorie) een top machine!

Maar er zijn wat problemen. Ik run op Windows 7 Ultimate 64 Bit.
En tijdens het typen heb ik al zeker 5 keer een moment gehad dat het scherm bevriest!
Dan blijft de tekst even 0,5 tot 1 seconde hangen en dan plaatst zich ineens de hele zin die je getypt had zich op zijn plek. Ik heb tegenlijkertijd ook muziek aanstaan en die blijft ongestoord.

Ik gebruik als browser Firefox. En ook toevallig loopt Thunderbird bij mij trager dan ik verwacht.
Zelf heb ik een SSD aangeschaft zodat het systeem vlot en soepel loopt, maar dit is helemaal niet zo :(

Dit zijn de componenten die ik heb gekocht:
http://tweakers.net/gallery/397422?wish_id=150352#tab:wenslijst

Ook is het vaker dat als ik door mappen heen blader, dat hij wat langer moet denken.
Het ene moment doet hij alles binnen 0,000000001 seconde en opeens moet hij 1 keer 1 seconde laden. Zelf staat er niets speciaals in (geen grote files, geen lange lijsten etc)

Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Ligt het aan de 64 Bit? Zoja, dan betreur ik het enorm dat ik daar zoveel aan uitgegeven heb.
Ligt het aan Windows 7?
Is het de hardware?
Is misschien mijn SSD schijf kapot?

Zou iemand mij kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!

PS: Die hapering heeft nu al dik in de 30 keer opgetreden bij dit kleine stukje tekst.

Al eens een nieuwe installatie geprobeerd?
Koppel dan je Samsung F3 schijven af.
Volg dan deze handleiding.
Hoop dat je het Engels begrijpt :)
Bij het stukje RESTART kun je je pc even uitzetten en dan je harde schijven aankoppelen en verder gaan met de laatste stapjes van je handleiding.
Uiteraard daarna al je drivers goed installeren, het liefst de nieuwste drivers van internet gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan