Trace command in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fuzzims

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2002
Berichten
39
Ik heb een vraagje weet iemand of je eigenlijk een Trace command kan vragen in XP? Een ping command werkt wel maar kan niks tracessen.

We hebben hier tegenwoordig kabel internet en nu wil ik een klein netwerk er achter gooien. En heb zins gisteren een Edimax router met 4 poort switch er in gekregen en wil daar 3 computers achter zetten. Alleen nu moet ik die router kunnen programmeren. Alleen in krijg geen telnet sessie voor elkaar, omdat ik het ip-adres van de router niet weet. Toen dacht ik ik sluit mijn pc er op aan en 1 van mijn huis genoten en trace dan die pc van mijn huisgenoot. Alleen nu kan ik geen trace command geven bij XP. Hij zegt dat die het helemaal niet ken. En ik weet dat het bv. met win98se wel kan tracesen. En die andere pc staat ook XP op. Heeft iemmand een idee???????? Of een andere oplossing ik wil dit heel graag geklaart krijgen.

Met vriendelijke groeten,

Jan henk, a.k.a Fuzzims
 
Ik denk dat je het commando tracert bedoelt? Kan je het adres denk ik niet mee vinden omdat de router dan gewoon als switch functioneert.

Het is een nieuwe router? Dan is het standaard ip adres vast wel in de handleiding terug te vinden, volgens mij was het bij Edimax 192.168.2.1
Als het een 2ehandsje is dan heeft de router misschien een reset functie waarmee je hem op de standaard instellingen zet?

Als je het ip adres weet moet je je ip adres even statisch instellen. Dus bij het voorbeeld van 192.168.2.1 (als dat hem is) iets als:

ip adres: 192.168.2.2
subnet: 255.255.255.0

en dan met je browser naar http://192.168.2.1 surfen (eventuele proxy servers uitschakelen)
 
Dank je wel. Ik heb zelf ook wat gezocht en inderdaad het is het commando tracert, maar in win98 was het nog trace volgens mij. Iniedergeval met een cisco router is het trace, maar ja.
En inderdaad dan werkt het nog niet omdat hij dan functioneerd als switch dus zie je nog niks. Ik heb het ook geprobeert met mijn pc in de Wan conectie en dan ziet die ook geen vlikker en inderdaad er zit een reset knop op dus dat zal ik nu even proberen. En dan horen jullie wel of het gelukt is!

Mzzl

Jan Henk, aka FuzZiMs
 
oke mensen ik heb het su gevonden. Je moet dus inderdaad de router reseten. En ik kan hem onderandere ook al configureren.

Als je het zlefde probleem heb met deze router met 4 poort switch kun je het beste dit bestand downloaden:
http://www.edimax.com.tw/download/manual/BR-6004_M.pdf.

Maar nu krijg ik hem niet goed werkent met mijn @home router, maar dat hoort niet in dit forum. Ik ga wel verder op een andere forum waar het hoort.

Allemaal bedankt in ieder geval.

Mzzl

Fuzzims
 
Alles is gelukt. Kan nu met zijn alle inetrneten, JOEPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan