Traceerbaar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blood
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Blood

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2005
Hallo,

Vanaf mijn werk mail ik dagelijks met iemand via hotmail. Nu is er op mijn werk zo'n emailprotocol dat zegt dat je het allemaal een beetje netjes moet houden etc. Nu vraag ik mij af...kan ict/ de systeembeheerder mijn emails ook lezen? Ik delete in ieder geval wel continue mijn inbox, sent items en de prullebak. Zelf dacht (en hoop) ik dat ze hoogstens kunnen zien dat ik op de site van hotmail heb gezeten en niet meer dan dat....Weet iemand hier iets over? Moet er niet aan denken dat ik vandaag of morgen me moet komen verantwoorden over hetgeen ik mail....daarom gebruik ik dus ook niet mijn werk-emailadres, maar mijn hotmailaccount. Ik delete ook dagelijks mijn cookies, bestanden en geschiedenis. Maar goed...er worden dagelijks back ups gemaakt binnen het bedrijf dus of dat zin heeft weet ik niet...
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Laatst bewerkt:
Blood zei:
Hallo,

Vanaf mijn werk mail ik dagelijks met iemand via hotmail. Nu is er op mijn werk zo'n emailprotocol dat zegt dat je het allemaal een beetje netjes moet houden etc. Nu vraag ik mij af...kan ict/ de systeembeheerder mijn emails ook lezen? Ik delete in ieder geval wel continue mijn inbox, sent items en de prullebak. Zelf dacht (en hoop) ik dat ze hoogstens kunnen zien dat ik op de site van hotmail heb gezeten en niet meer dan dat....Weet iemand hier iets over? Moet er niet aan denken dat ik vandaag of morgen me moet komen verantwoorden over hetgeen ik mail....daarom gebruik ik dus ook niet mijn werk-emailadres, maar mijn hotmailaccount. Ik delete ook dagelijks mijn cookies, bestanden en geschiedenis. Maar goed...er worden dagelijks back ups gemaakt binnen het bedrijf dus of dat zin heeft weet ik niet...
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mag ik eerlijk zijn? Dan heb je een goede baas. Moest ik het zijn, GEEN persoonlijke mails. Op het werk, dient er gewerkt te worden, en enkel mails ,naar leveranciers ed.. toe.
Maar wie ben ik? En ja, de systeembeheerder kan dit traceren, maar...

We mogen internetten in onze pauze...en daarbij...maak behoorlijk wat uren in een week, dus met mijn werk komt het wel goed...
Hoe kunnen ze dit dan traceren...ze hebben mijn hotmailwachtwoord niet, ik delete alles etc.

Laatst bewerkt:
Op mijn vorige werk werd alles gelogd wat men, binnen het netwerk, op internet deed. Ik weet niet in hoeverre men in staat was om complete conversaties via webmail op te slaan maar ik was mij er altijd van bewust dat ik niet thuis was maar op en pc van mijn baas aan het mailen was en dat hij dit kon nagaan als hij dat wilde. Ik denk dat een netwerkbeheerder heel wat tools tot zijn beschikking heeft om te loggen wat één van zijn aangesloten pc's allemaal doet. Mijn advies: gebruik je pc op het werk niet voor privézaken...

Ik ben geen systeembeheerder maar met de huidige programma’s kan iedereen e.e.a. lezen.
Als men een complete chat sessie kan lezen met programma’s zoals: MSNSpy, deze dus:
http://www.download3k.com/MSN-Spy-Monitor-XP/Download-Free-msnspy.exe.html
dan is het makkelijk alles te lezen.
Je schrijft: “ze hebben mijn wachtwoord niet”. Dit is een illusie, ze hebben je wachtwoord wel.
Met een keylogger kan men ALLES registreren wat jij in gaat typen. Met de keylogger kan men niet lezen wat jij ontvangt (tekst) maar wel alles wat jij typt. Duidelijk?

Bugs Bunny zei:
Ik ben geen systeembeheerder maar met de huidige programma’s kan iedereen e.e.a. lezen.
Als men een complete chat sessie kan lezen met programma’s zoals: MSNSpy, deze dus:
http://www.download3k.com/MSN-Spy-Monitor-XP/Download-Free-msnspy.exe.html
dan is het makkelijk alles te lezen.
Je schrijft: “ze hebben mijn wachtwoord niet”. Dit is een illusie, ze hebben je wachtwoord wel.
Met een keylogger kan men ALLES registreren wat jij in gaat typen. Met de keylogger kan men niet lezen wat jij ontvangt (tekst) maar wel alles wat jij typt. Duidelijk?

een systeembeheerder mag geen keylogger op een pc installeren zonder dat de gebruikers bij voorbaat dmv een schrijven zijn ingelicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan