Trackbar in combinatie met een mediaspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Ik heb een vraagje. IK heb de volgende code:

Code:
 Private Sub TrackBar1_MouseDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles TrackBar1.MouseDown
        AxWindowsMediaPlayer1.Ctlcontrols.currentPosition = TrackBar1.Value
    End Sub
    Private Sub TrackBar1_MouseUp(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles TrackBar1.MouseUp
           End Sub
    Private Sub TrackBar1_Scroll(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TrackBar1.Scroll
           End Sub

Op zich werkt de trackbar wel maar het muziek gaat niet vloeiend hakkelend en stotend dus.
Werkt op een timer uiteraard.

Wie heeft de oplossing

Bvd

Waarom gebruik je zowel de MouseDown als het MouseUp event?
Volgens mij is alleen Scroll wat je nodig hebt.

Je hebt helemaal gelijk, is ook niet nodig maar bij het scrollen heb ik hetzelfde probleem

Komt het niet juist door het scrollen??? Want ik neem aan dat je ergens een code hebt die de scrollbar ook de hele tijd laat doorscrollen?? Dus dan is het een soort loop -> De mediaplayer laat de scrollbar wat verder scrollen, en dan laat de scrollbar de mediaplayer wat verder gaan die dan weer de scrollbar verder laat scrollen enz...

Probeer het eens als je dat deel 'comment' dan raak je het ook niet kwijt als dat het niet is:

Code:
    Private Sub TrackBar1_MouseDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles TrackBar1.MouseDown
    End Sub

Private Sub TrackBar1_MouseUp(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles TrackBar1.MouseUp
    End Sub

'Private Sub TrackBar1_Scroll(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TrackBar1.Scroll
    'AxWindowsMediaPlayer1.Ctlcontrols.currentPosition = TrackBar1.Value
    'End Sub

Succes!:thumb:

Bedankt voor je reactie, maa rik heb de scrollnbar al uitgezet. Maar het probleem blijft gewoon. Als ik op de muis klik bij :
Private Sub TrackBar1_MouseUp of
Private Sub TrackBar1_MouseDownUp
dan gaat de trackbar 20 seconden verder en hakkelt dan maar klik je meerdere keren dan krijg je echt een serie "gehakkel".
Dus eigenlijk naar mijn mening kan ik dit oplossen door te voorkomen dat je snel twee keer achter elkaar kunt klikken dan wel een soort pauze inbouwen maar hoe en is er misschien een andere oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan