tracking cookie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo,

Ik had gister even met AVG anti spyware gescant, en er waren 2 trojans, die norton over het hoofd heeft gezien, en 98 tracking cookies? wat zijn die tracking cookies, heb al even gegoogled, maar dat zijn allemaal laange verhalen, wil gewoon kort maar krachtig weten wat het is en of het spyware ofzo is. het werd als Medium risk gezien.

:)

Dat Medium Risk vind ik overdreven, want deze tracking cookies zijn vrij makkelijk te blokkeren via de instellingen van de browser.
Toch kun je ze maar beter verwijderen.

:rolleyes:
Hallo,

Ik had gister even met AVG anti spyware gescant, en er waren 2 trojans, die norton over het hoofd heeft gezien, en 98 tracking cookies? wat zijn die tracking cookies, heb al even gegoogled, maar dat zijn allemaal laange verhalen, wil gewoon kort maar krachtig weten wat het is en of het spyware ofzo is. het werd als Medium risk gezien.

:)

Zijn eerste bericht dus................:)

Dat Medium Risk vind ik overdreven, want deze tracking cookies zijn vrij makkelijk te blokkeren via de instellingen van de browser.
Toch kun je ze maar beter verwijderen.

Wil nog even iets vragen n.a.v. wat jij hier zegt Michael.. ik heb ook behoorlijk veel trackingcookies.. per dag minstens 30 of meer.. via de instellingen van de browser kun je deze inderdaad blokkeren maar dat is eigenlijk erg lastig want op elke site waar je komt krijg je dan eerst een pop-up met de vraag of je het cookie wilt toestaan dan wel weigeren.

Daarnaast ben ik werkzaam op een site die internetoplichting bestrijdt.. het is raadzaam om hier onder een gmailaccount te werken en voor gmail mag je de automatische cookieverwerking juist niet opheffen.

Hoe is dit probleem op te lossen ? Gewoon alles zo laten en dan maar wat vaker scannen en de cookies op die manier verwijderen ?

Yvonne,
Sorry voor de late reactie, heb het topic over het hoofd gezien.
Wat mij het handigst lijkt: je scant, en je bekijkt welke resultaten er zijn, en je verwijdert alleen die cookies die volgens jou verwijderd kunnen worden. De rest laat je gewoon staan.

Kan ik me iets bij voorstellen Michael dus geen probleem.. alsnog bedankt voor je reactie.. goed idee om selectief te verwijderen.

Is het eigenlijk ook raadzaam om dagelijks even alle tijdelijke bestanden.. geschiedenis en cookies te verwijderen ( via extra > internetopties ) of staat dat los van deze tracking cookies ?

Je ziet die opties vaak bij elkaar: geschiedenis, laatst gebruikte URL's, cache en cookies cleanen, maar eigenlijk hebben ze niet zo heel veel met elkaar te maken.
Deze schoonmaakacties staan los van tracking cookies, omdat tracking cookies niet altijd door de browser verwijderd kunnen worden.

Kortom: je kan gewoon elke dag een schoonmaakactie doen, en los daarvan af en toe scannen en selectief verwijderen van de gevonden tracking cookies. Dat lijkt mij, in jouw geval het beste.:)

Dan ga ik het zo doen.. bedankt Michael.. je wordt hier echt fijn geholpen.

Als ik nog eens iets terug kan doen ( is echter niet te hopen).. oplichters zijn wat dat betreft net als virussen.. denk je er eentje uitgeroeid te hebben staat de volgende alweer in de rij.

Cookies verwijderen

Bedankt allemaal voor de uitleg :) ik zat eigenlijk met dezelfde vraag. Ik las ook dat jullie vaak cookie verwijderen, ik doe dit altijd met ccleaner. Die verwijdert echt veelaan tijdelijke internetbestanden cookies en de hele zooi.

Groetjes en nogmaals bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan