Trage boot van iconen rechtsonderin

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannykater

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Berichten
26
Beste,

Na opstarten van mijn HP Compaq 6830s duurt het erg lang voordat de icoontjes rechtsonderin het scherm geladen worden. Dit kan zelfs enkele minuten duren. Gedurende deze tijd kan ik niks met mijn laptop. Eén icoon is bijvoorbeeld het icoon voor draadloos internet.

In msconfig heb ik alles aangepast en systeem is redelijk schoon.

Kent iemand dit probleem en weet daar op een oplossing voor?

Bedankt!
Danny
 
Wat is erg lang?

XP er zelf op gezet of stond dit er standaard op?
Bij met alle Updates?

Al eens opnieuw geïnstalleerd?
Welk antivirusprogramma heb je erop?
Geen gele uitroeptekens in Apparaten beheer?
Al eens gedefragmenteerd?

Overbodige zaken in msconfig uitgevinkt?
Je laat niet te veel mee opstarten?
 
Laatst bewerkt:
Wat is erg lang? - Kan 5 minuten duren zonder dat er iets gebeurd. Daarna komen ze ineens tevoorschijn.

XP er zelf op gezet of stond dit er standaard op? - XP er zelf opgezet en Vista eraf gegooid.

Bij met alle Updates? - Yep

Al eens opnieuw ge�nstalleerd? - Nee, deze installatie heb ik al enkele jaren in gebruik. Teveel programma's ed. om opnieuw te installeren. Helaas de tijd en mogelijkheden op het moment niet voor. (Ben in Brazili�)

Welk antivirusprogramma heb je erop? - Avast

Geen gele uitroeptekens in Apparaten beheer? - Nee

Al eens gedefragmenteerd? - Ja, gedaan nadat het probleem zich voordeet. Ga ik nog een keer doen.

Overbodige zaken in msconfig uitgevinkt? - Zoals?

Je laat niet te veel mee opstarten? - In tab opstarten in msconfig is bijna alles uit. Slechts vijf programma's nog aan. (Avast, Java, Ctfmon, quicktime, googletoolbar)

Bedankt zover.
 
Oke msconfig heb ik geoptimized. Opstarten was al ok, services nog e.e.a. aangepast. Probleem blijft bestaan.

Andere opties?
 
Hoi,
Win XP dus wss oudere PC en oudere hardware, denk aan een HDD die langzaam achteruitgaat. Doe eens een chkdsk /r en/of een sfc /scannow
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan