Trage brandsnelheid

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik gebruik Nero 6.0 en sinds een paar weken kan ik bijna geen dvd's meer branden. Op een of andere manier lijkt het of Nero (of mijn harddisk) de data niet snel genoeg kan aanleveren.

Als ik aanvink dat hij de max snelheid moet vaststellen dan start Nero een leestest vanaf de harddisk.
Deze begint op 29-33 x maar zakt binnen enkele seconden helemaal terug.
Volgens Nero haal ik vanaf harddisk nog maar een leessnelheid van 2.9x .

Handmatig op 4 speed branden heeft geen zin omdat binnen no time de buffer leeg is en de dvd verpest is.

Ik gebruik altijd dezelfde dvd's en heb ook altijd op 4x kunnen branden.

Ik heb een Sony DRU 500A DVD brander, een 60 GB udma harddisk die alleen voor dvd's gebruikkt wordt en een 120 GB harddisk.

Op beide harddisks gebeurt hetzelfde; Nero valt met lezen van de hd terug naar 2.9

Harddisks inmiddels gedefragmenteerd; systeem bevat geen virus of spyware en moet snel genoeg zijn (athlon XP 1800+ 512 MB)

Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken ?

alvast bedankt.

btw ik weet niet of het een probleem van Nero is of een systeemprobleem. Het kan dus blijken dat de vraag uiteindelijk in de verkeerde sectie is gesteld :)

Hoeveel ruimte heeft u vrij op uw schijf die u gebruik voor de cache van nero?

Ik heb de cache staan op C: met een minimale grootte van 16 MB en ruim 33 Gig vrij op c:

Als ik trouwens bij de instellingen 'check all drivespeed' doe komt dit er uit (ruim voldoende dus). Dit lijkt mij in ieder geval een teken dat het niet aan mijn harddisk ligt.

Ultrabuffer staat op 'automatic'

Bijlagen

• drivespeed.jpg
    drivespeed.jpg
    12,4 KB · Weergaven: 24
En welk type dvd gebruik jij dan en zijn het wel vier speed dvd?

sinds wanneer heeft de dru500a geen buffer underrrun beveiliging? kijk eens of die in nero toevallig niet uit staat.

succes
(die heet meestal seamless link of burnproof)

De hele seamless link was ook verdwenen.
Ik heb nu Nero uninstalled en de nieuwe versie geinstalleerd en nu werkt het weer. Maar de oude werkte ook de eerste tijd perfect (met buffer underrun beveiliging) dus moet maar afwachten hoe lang het blijft werken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan