trage computer graag hulp bij msconfig

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hoi,

Mijn comp is erg traag. Ik heb over dit onderwerp al een aantal items gelezen op dit forum.
Nu zag ik dat je via msconfig je opstartprogramma's aan en uit kan zetten, maar ik weet niet welke ik wel en niet aan en uit kan zetten, zodat mijn comp het wel blijft doen als ik opnieuw opstart. Niet dat de muis dan niet mee aan te sturen is bv.

Iemand enig idee??

In de bijlage is een screenshot van msconfig.

Alvast bedankt.

Groet, Leonie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In weze zou je eerst kunnen proberen alles uit te schakelen, en dan kijken met welke dingen je problemen hebt. Die kan je dan weer aanzetten. (Bijvoorbeeld je drivers van je printer/modem). Ik zou je wel aanraden je virusscanner niet uit te klikken. Dingen als MSN Messenger etc. kan je gewoon uitzetten. Programma's die je uitzet bij MSConfig kan je nog wel gewoon gebruiken (door een snelkoppeling ernaar aan te klikken). Ook is het misschien handig programma's die je niet meer wilt gebruiken helemaal te verwijderen, dan gaan ze sowieso ook bij MSConfig weg.

Succes

Laatst bewerkt:
Wat zonder problemen al uitgevinkt kan worden.
  • smtray (is van de soundmax volume regeling, die kan je ook gewoon via programma's bereiken)
  • nwiz (is bedoeld om snel je resolutie te kunnen veranderen, dat kan ook via de eigenschappen van je beeldscherm)
  • qttask
  • Nerocheck (2×)
  • dragdiag
  • sstsmon
  • HPWusch2 (automatische updates voor HP software, kan je ook zelf checken)
  • NBJ (alleen nodig als met Nero geplande back ups maakt)
  • Microsoft Office
  • Service manager (ook te starten via ->programma's)
  • De lege entrys (2×)
  • msmsgs

Overigens een scan met Adaware en Spybot raad ik ook aan.
Wil je zelf nakijken of het één en ander nodig is om op te starten, kijk dan eens op de volgende link http://www.castlecops.com/StartupList.html

Laatst bewerkt:
AIs je op een desktop pc werkt kan je in feite gweoon alles uitzetten met de knop: Alles Uitschakelen. Hoge snelheids winst is het resultaat in jouw geval.
Dit geeft praktisch geen problemen met het opstarten van de computer zelf. Alleen is het nadeel wel dat je sommige services mist bij het inloggen (bijvoorbeeld je muis).

Ik zou zeggen; Schakel alles uit en kijk of (bijvoorbeeld) je muis naar behoren functioneert en dat soort dingen. Als je achter een laptop werkt moet je meer uitkijken.

Zelf heb ik ook bij mn desktop pc alles uitgezet met msconfig zonder enig hinder hiervan te ervaren.

Succes verder:thumb:

AIs je op een desktop pc werkt kan je in feite gweoon alles uitzetten met de knop: Alles Uitschakelen. Hoge snelheids winst is het resultaat in jouw geval.

Dat lijkt me geen goed plan, daarmee wordt dan ook direct je anti virus programma en andere toch wel belangrijke zaken uitgeschakeld....slecht advies dus.

Dat lijkt me geen goed plan, daarmee wordt dan ook direct je anti virus programma en andere toch wel belangrijke zaken uitgeschakeld....slecht advies dus.

Oke, het ligt er maar aan wat goudvis123 wil. Als goudvis123 het virusprogramma belangrijk vind natuurlijk weer aanzetten. Datzelfde geld ook voor de andere programma's.

To goudvis123,
Probeer nadat je bij msconfig alles uitgeschakeld hebt, stap voor stap dingen aan te zetten die je belangrijk vind en mist. Je kan ze misschien ook handmatig laten opstarten via het menu Start.

Probeer ook eens met CCleaner http://www.ccleaner.com/download je computer op te schonen. Kan schelen in snelheid.

succes verder

Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Hartstikke bedankt voor de reacties.

Ik heb alles een voor een aan en uit gezet en kwam tot de conclusie dat het programma spyware doctor de boosdoener is. Als ik dit programma op de achtergrond mee laat draaien dan is mijn computer ongelooflijk traag, maar als ik het afsluit doet alles het opeens weer "normaal". Ik weet niet hoe het kan, maar ik gebruik het programma gewoon niet meer en duzzz probleem opgelost :)

Harstikke bedankt!!!

Groeten, Leonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan