Trage computer: spyware?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat schiet zo niet op .denk beter onderstaande doen.

Dan verwijs ik je door naar Nucia/Aso
Aanmelden is geheel kosteloos.

5. Eenmaal op Nucia, doe dan als volgt:

Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.

6. Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

Okay, inmiddels is mijn pc wel volgestort met allerlei spyware programma's en virusscanners. En nu nog iets erbij?

Kan ik er enkele weghalen?

Welke heb je nu?
Te veel is ook weer niet goed, gewoon scannen met 3 programma's is goed.

Update Spybot, Ad-Aware en AVG Anti-Spyware ( ewido ) en laat ze allemaal een goede volledige scan doen, en laat alles verwijderen/plaatsen in quarantine als dat nodig is.

Scan ook nog een keer met 1 anti-virusscanner. Je moet op je pc maar 1 anti-virusprogramma hebben want als je er 2 hebt kunnen ze conflicten krijgen en krijg je onnodig langzame pc.
Scan, na die andere 3, dus 1 keer grondig met je anti-virusprogramma en laat weer alles verwijdren/plaatsen in quarantine als dat nodig is.

Is het dan nog niet gelukt, volg dan de aanwijzingen van Bandit123 voor het maken en plaatsen van een Hijackthis-logje.

Succes!:thumb:

Okay, inmiddels is mijn pc wel volgestort met allerlei spyware programma's en virusscanners. En nu nog iets erbij?

Kan ik er enkele weghalen?

Klik in mij handtekening die Link eens aan,alles wat je op je PC hebt staan wat daar niet vermeld wordt kun je verwijderen

AVG nogmaals volledige scan gedraaid, 2 infecties verwijderd. Moet deze op inactive blijven staan? Ik krijg een melding hiervan

Als ik die link volg, en ik wil Spyware blaster downloaden, moet ik wel heel veel persoonlijke gegevens achterlaten.:o en heel veel extra downloaden.

IK LAAT AVG OP niet active staan?

Ik krijg nog een flink aantal mail die doorgezonden wordt, allemaal engelstalig. Is er een manier om daar vanaf te komen.

Als ik het nu houd bij
AVG
Ad-Aware
Spybot
en Avast, is dit niet voldoende????

Dat moet meer als voldoende zijn.

Maar installeer wel SpywareGuard die scant Realtime op de achtergrond

Okay die heb ik gedownload.

Ongewenste email blijft en de AVG blijft op inactive, kennelijk, dus alleen af en toe gebruiken?

Om helemaal zeker te zijn zou je nog kunnen doen wat ik op Blz 21 aanrade

Ik heb sinds deze acties regelmatig dat er totaal geen actie komt als ik op een website wil inloggen of bv nu op marktplaats klik op ' advertentie plaatsen'
Er is dan verder geen storing vanuit de website.

Kan dit te doen hebben met een instelling/programma wat ik veranderd heb door voorgaande downloads.
Er staat nu nog
Avast
Spyware gard
Avgas setup
AVG antispyware
ccsetup piiriform

Die eerste programma's niet, behalve als je de beveiliging op Hoog hebt staan.
Controleer ook even bij Internet Explorer, bij menu Extra --> Internet-opties en dan het tabbald Beveiliging, hoe hoog het Beveiliginsniveau staat.

En wat is ccsetup piiriform ?

Die eerste programma's niet, behalve als je de beveiliging op Hoog hebt staan.
Controleer ook even bij Internet Explorer, bij menu Extra --> Internet-opties en dan het tabbald Beveiliging, hoe hoog het Beveiliginsniveau staat.

En wat is ccsetup piiriform ?

Ccsetup133 is dit, eigenschappen geeft aan dat dit de Ccleaner is.
Ik heb het beveiligingsniveau op internet explorer lager gezet, eens kijken of dit gaat helpen.

Vreemd, bij marktplaats moet ik de beveiliging nagenoeg uit zetten dan pas bladert ie door en zet de foto bij de advertentie, maar ja het werkt. Daarna zet ik hem wel weer op normaal:thumb:

Vreemd, bij marktplaats moet ik de beveiliging nagenoeg uit zetten dan pas bladert ie door en zet de foto bij de advertentie, maar ja het werkt. Daarna zet ik hem wel weer op normaal:thumb:

Doe dat maar, in ieder geval, het werkt in ieder geval wel:thumb:

Wat je ook even kan controleren, ga weer naar Extra --> Internet-opties en weer naar tabblad Beveiliging maar klik nu op aangepast of aangepaste beveiliging daar kan je het per onderdeel instellen.

Doe dat maar, in ieder geval, het werkt in ieder geval wel:thumb:

Wat je ook even kan controleren, ga weer naar Extra --> Internet-opties en weer naar tabblad Beveiliging maar klik nu op aangepast of aangepaste beveiliging daar kan je het per onderdeel instellen.

Da's ook handig, dank voor de tip:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan