Trage computer tijdens branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo,

Ik download heel veel films, waarna ik ze zelf ondertitel en een eigen DVD menu maak met ConvertXtoDVD, maar als hij dan klaar is en uiteindelijk gaat branden, kan ik niets meer met mijn computer doen, want dan is ie heel erg traag... branden gaat ook tergend langzaam, hij heeft gewoon een half uur nodig om een DVDtje te branden.. en dat doet ie dus met alles wat ik brand.. wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik dat oplossen.. Ik gebruik trouwens Nero 7 Ultra Edition..

Met vriendelijke groet,

Maikel Dulos

Hoe zit je brander aangesloten, en zijn de Master/Slave instellingen?

Reactie

Ik heb de computer nog niet zo heel lang, maar alles zit perfect aangesloten, heb qua hardware wel voldoende kennis om daar 100% zeker over te zijn, dus daar zal het niet aan liggen.

Wat voor dvd's gebruik je en welke brandsnelheid??

Reactie

Ik gebruik Platinum DVD+R 16x en brand ze op 8x

Die brandsnelheid zou best een compatibiliteits-probleem kunnen zijn van merk brander en merk dvd. Die Platinums (ik gebruik ze momenteel zelf ook hoor) zijn nou niet bepaald super..

De 16-speeds die ik hier heb halen in mijn 16-speed Samsung ook bijn lange na geen 16 speed, en ook geen 8...
Dus een klein half uurtje voor een film van 4,5 Gb klopt dan wel zo'n beetje

Nadat ik een film heb omgezet van avi naar dvd (met winavi) en ik wil hem branden dan duurt het branden 2 uur! met 16x (platinum 16x) waardoor kan dit komen dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan