trage computer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mip

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
32
Computer is de laatste dagen ontzettend traag!! Zo traag dat zelf schermbeveiliging eruitziet alsof het niet eens beweegt!! Nou heb ik wel laatst allerhande virussen moeten verwijderen, maar toen die er nog op zaten was ie toch echt nog stuk sneller??? Moet ik nu Windows xp opnieuw installeren??Of is het kwestie van teveel bestanden opgeslagen??(veel muziek aanwezig) Heb wel idee dat geheugen echt groot genoeg is......Wie weet raad???:(
 
Al geprobeert om te defragmenteren? Kan iets uithalen, maar is meestal niet de reden als het 'ineens' traag wordt.

Kijk eens bij taakbeheer of er een proces is dat veel van je cpu gebruikt.

En al gecontroleerd op adware?
 
een defragmentatie kan wonderen doen op een volle PC... Hoe vaak voer je die uit?
 
defragmentatie....

Net de eerste defragmentatie uitgevoerd......Nooit nog aan gedacht.....Maar ben nog niet zo lang bezig.(is dat goed excuus??) hij lijkt iets sneller....maar scheelt niet reuzeveel hoor!
Screensaver blijft af en toe 'plakken'. Dat plakken gebeurt ook als verschillende schermen elkaar opvolgen....En die irritante zandloper blijft maar in beeld!!! Geduld gevraagd!!Nog meer tips??:rolleyes:
 
En wat heeft taakbeheer voor processen getoond?

Defragmentatie op alle partities uitgevoerd?
 
Je hebt XP,
hmm wat je ook zou kunnen proberen:

- Klik op start
- Klik op uitvoeren
- Tik in msconfig (en druk dan op enter)
- Klik dan op tabblad "Opstarten"
- Nu krijg je een schermpje met allerlei items

Wat je zou kunnen doen is om een paar uit te vinken (maar pas op dat je je antivirusscanner niet uitvinkt)
voor norton bijv deze niet uivinken: navapw32

- Dan klik je op de knop "OK"
- en start opnieuw op.
(en kijk dan 's of het wat sneller gaat)
 
vervolg.....

In taakbeheer kunnen zien dat er een aantal zaken best wat vragen....Maar geloof dat cpu wel wat moet kunne hebben. Nu de Mixer via start en msconfig. eruit gehaald......Verder durfde ik er eigenlijk niets uit te halen. En nog niet echt veel verschil kunnen merken. Dus wat nu nog te doen......
Heb dus gedefragmenteerd, de mixer uit opstarten gehaald, aantal downloads uit (muziek) eDonkey gehaald en nu weet ik het ook niet meer........Toch maar Windows XP opnieuw installeren? Of maakt dat helemaal niets uit?!
:(
 
screensaver?

Merk wel trouwens dat sommige schermen nu iets sneller gaan en weer sneller kunnen overschakelen. Maar die gekke screensaver (welke dan ook) heeft echt een antiek tempo!!! Kan nooit goed zijn!
 
De mixer is van je geluid,..
hmm, wat stond er nog meer bij msconfig?

(misschien een screenshot,)
 
msconfig....

Is niet erg dan dat de mixer eruit gehaald heb??Nam erg veel mb zag ik in taakbalk.....
Verder stond in msconfig; Nwiz???, NvCpL??? iTouch (gebruik ik wel), Log-MWX???. NVMCTRAY, Backweb......Rest was denk ik van de virusscanner......Screenshot???Ik heb weer eens geen flauw idee.....:p
Moet er nog meer uit???
 
Niet erg,

En backweb is spyware dus kun je uitvinken.
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/backweb/

================================
Een screenshot / Printscreen maken is niet erg ingewikkelt.
(lijkt wel zo, maar valt reuze mee)

- Druk op de "Printscreen" knop
(zit waarschijnlijk naast je F12 knop)
--> of ALT + Printscreen vor het actieve venster

Ga dan naar:
Start -> Programma's -> Bureau-accesoires

- Klik op mspaint
- dan druk je op CTRL + V knop
(zodat je printje geplakt wordt)
- Na dat gedaan te hebben sla je 't plaatje op
(liefts als .jpg)
- Maar dan zul je het plaatje nog moeten uploaden
(bij een uploader, eigen webruimte of hier als bijlage, maar dan zul je de grootte in de gaten moeten houden)
=================================
 
Laatst bewerkt:
zijn je drivers van je videokaart misschien aangetast door de virussen die je er eerst op had zitten?
je kunt jezelf maar beter goed beveiligen want als je eenmaal rotzooi van virussen, trojaanse paarden of spyware erop hebt gehad wordt het er vaak niet beter op.
als ik jou was zou ik eens proberen de drivers van je videokaart opnieuw te installeren.:cool:
 
vervolg....

Was even afwezig door een vakantietrip!! Maar nog steeds een niet zo erg snelle computer. Kreeg al bericht of vraag was opgelost, maar alle tips zijn nog steeds welkom!!!!:)
 
Start->uitvoeren-> typ in "msconfig"

Er word een nieuw schermpje geopend en ga daar naar tabblad opstarten.
Vink overbodige zaken uit en reboot de computer eens.

Misschien helpt dit ook wel een beetje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan