trage computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

maria1955

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hallo

Mijn computer is erg traag en de server maakt continu geluid.
Als ik mijn computer opstart duurt dat ongeveer 10 min.
Wanneer ik dan eindelijk kan beginnen en bijv. mijn hotmail wil openen duurt dat dat weer ongeveer 5-10 min. Met andere woorden erg traag.
Soms blijft op het scherm het zandlopertje lang staan bij het openen van een site.
Wie helpt mij?????
Alvast heel erg bedankt!

Hoi,
welkom op Helpmij
Verschillende oorzaken zijn mogelijk zoals een op sterven na brakke schijf, mal e/o spyware, virus, te weinig schijfruimte, schijf ernstig gefragmenteerd enz. Teveel opgestarte programma's en te weinig RAM aan boord om dat allemaal aan te kunnen, kortom waar het probleem precies ligt is niet 1-2-3 aan te geven. Je zal systematisch te werk moeten gaan om achter de oorzaak te komen, dus dingen 1 voor 1 gaan uitsluiten.
Begin hier maar 's mee: Klik eens op de link on m'n handtekening en laat Mbam eens draaien.
Wat ook wel eens helpt is een van binnen schone pc, die dingen trekken n.l erg veel stof aan en dat kan dan weer tot koelproblemen leiden.

Laatst bewerkt:
@ Mik Zjegger hier ook een Windows XP laptop die ook zo traag is. Weinig ram, trage harddisk, brakke CPU, register is troep geworden (ruimt ccleaner trouwe s op), ventilator maakt veel herrie. Maar wel virusvrij.

Grote kans dat het meerdere dingen zijn, topicstarter.

Hallo Maria,
Dit is een klacht die ik van diverse kanten te horen krijg. Medio oktober is een grote update van Windows XP rondgestuurd die wel eens de XP-killer zou kunnen worden genoemd.

Het wordt veroorzaakt doordat het kernprogramma van Windows XP is vergroot, waardoor er onvoldoende geheugenruimte is. Veel machines van 2004, 2005 zijn uitgerust met 528MB en dat is nu echt onvoldoende. Je moet minimaal 1GB bijplaatsen om de machine weer goed werkend te krijgen. Het hangt van je systeem af welk soort geheugen er in moet.

Nadat het geheugen is bijgeplaatst is het goed de machine te comprimeren met "schijfopruiming" en daarna te defragmenteren met "schijfdefragmentatie". Deze acties diverse malen na elkaar uitvoeren en dan heb je weer een soepel systeem. Vergeet niet bij schijfopruiming het compressievakje aan te vinken. Er zijn nog meer dingen die je kunt doen, daar zijn op internet diverse suggesties voor te vinden.

Jaap

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan