Trage download in Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludo16

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Hallo,
Ik heb hier iets raars voor.

Wanneer ik een bestand, via een hyperlink, wil downloaden vanuit een bericht in Outlook 2007 duurt dit een eeuwigheid.
Als ik echter mijn Internet Explorer 8 open zet, duurt de download vanuit Outlook slecht 1 seconde.

Wie kan me hiermee helpen? Op mijn andere PC heb ik dit probleem niet. Ik gebruik op beide pc's Windows 7, Explorer 8 en Outlook 2007.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Ludo

3 zaken zou ik doen:
1. Kijk na wat er ingesteld staat als standaard-browser: [Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl -> tabblad Programma's. Zorg er daar voor dat Internet Explorer als Standaard webbrowser is ingesteld (klik op Als standaard instellen).
2. Start Outlook2007 in Veilige modus, en kijk of het probleem er dan ook is: Start Outlook met je Ctrl-toets erbij vastgehouden. Er wordt gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt opstarten. Doe dat, en test of je je probleem dan ook hebt.
3. Werkt bovenstaande niet, probeer dan de zaken in Solution 1 die op deze webpagina staan.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de snelle reactie, Tijs.

Wanneer ik Outlook opstart in Veilige Modus stelt zich het probleem niet.
De zaken die u aanhaalde als Solution 1 heb ik niet uitgevoerd.
Wat stelt u nu voor?

Groetjes

Ludo

Laatst bewerkt:
Probleem kan dan liggen in opstartmacro's of invoegtoepassingen (denk hierbij aan anti-virus, opslaan-als-pdf etc. invoegtoepassingen).

Uit een andere discussiedraden:
Ga via extra-vertrouwenscentrum naar invoegtoepassingen.
Onder op dat blad kun je het woord achter beheren wijzigen in exchange clientextencies daarna druk je op start en daar staan de externe invoegtoepassingen je je kunt uitvinken.
extra/vertrouwenscentrum/invoegtoepassingen/exchange clientextensies(balk onderin scherm)/start/vinkje verwijderen

Kijk verder ook hier en (is voor Outlook 2003, maar zal (gedeeltelijk) ook wel op Outlook2007 slaan): hier

Ik zou beginnen met alle invoegtoepassingen uit te schakelen, te testen, en dan 1-voor-1 (met elke keer testen na afloop) ze weer aanzetten.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan