Trage downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaswuss

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Hallo allemaal,

Ik heb van Telfort een internet+bellen pakket, waarvan het internet 20MB zou moeten zijn. Nou heb ik zitten kijken wat zoal mijn downloadsnelheid is, en die komt niet boven de 830 kb/s uit. Via google was ik al op de nodige sites terechtgekomen, waar ik een omrekeningsmanier had gevonden, die ook overeenkomt met de bij speedtests voorkomende snelheden. Namelijk:

1024 X 1024 / 8 = 131072 Bytes per seconde
131072 / 1024 = 128 KB/s (kiloByte per seconde)
(20 X 131072) / 1024 = 2560 KB/s

Deze snelheid haal ik dus niet. Nou vroeg ik mij dus af of dat ik iets kan doen, waardoor deze snelheden omhoog gaan. Ik download via nieuwsgroepen, en daar haal ik ook maar die 830 KB/s...

Alvast bedankt.

Welke usenetserver/provider gebruik je?
Welk besturingssysteem heb je?
Met een 20Mbit verbinding mag je blij zijn als je 16Mbit = 16/8mb/s = 2mb/s haalt. Die 2.5mb/s is enkel theoretisch.

Thnx voor de reply.

Ik gebruik XSNews (snelheid ongelimiteerd). Ook heb ik geprobeerd met uTorrent te downloaden, maar ook hier kom ik niet boven die 830 uit. Als ik die 2mb/s haal, zou ik al erg blij zijn.
Ik draai onder Windows 7 Ultimate (32bit).

Draadloos of bedraad?
Al eens geprobeerd direct aan je modem bedraad aan te sluiten en dan je snelheid te testen?
Hoe lang is je coaxkabel naar je modem?

Het is allemaal bedraad, en ik denk dat er iets van 10 meter kabel tussen zit. Ik heb nog niet geprobeerd om hem direct op mijn modem aan te sluiten, maar kan dat een dezer dagen wel eens even proberen.
Wat ik wel erg typisch vind is dat ik met speedtests wel die snelheid behaal, maar in de praktijk dit toch anders is...

Het is allemaal bedraad, en ik denk dat er iets van 10 meter kabel tussen zit. Ik heb nog niet geprobeerd om hem direct op mijn modem aan te sluiten, maar kan dat een dezer dagen wel eens even proberen.
Wat ik wel erg typisch vind is dat ik met speedtests wel die snelheid behaal, maar in de praktijk dit toch anders is...

Met speedtests haal je de snelheid wel? Hoe bedoel je dat...?
speedtest.net etc?

Dus als ik het goed begrijp haal je bij speedtest.nl (die overigens ook niet echt betrouwbaar is...) wel een hoge snelheid, en bij usenet niet?

Ja dat klopt, ik vind het zelf erg vreemd. Ik hoor iedereen dat ze echt supersnel kunnen downloaden via nieuwsgroepen...

Wat is verder een goede speedtest? En is er eigenlijk een oplossing voor mijn probleem?

Thnx

Welk programma gebruik je om dingen binnen te slurpen? Je doet dit m.b.v. NZB's?
klik, bovenaan kun je op 100mb klikken. Dan download 'ie een 100mb bestand en kun je kijken hoe lang die erover doet en wat de gemiddelde snelheid is m.b.v. gegevens die je browser geeft. Dit is betrouwbaarder dan de "Start-knop" op speedtest.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan