trage draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dongod

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
hey iedereen,

ik heb een router van het merk belkin, en ik heb een usb stick gekocht van belkin en internet doet het gewoon maar traag. de connectie is 'very good' maar bijvoorbeeld bij een youtube filmpje stopt ie op een gegeven moment met laden en als ik iets download van bijv. microsoft of iets dan stopt ie ook zomaar. weet iemand hoe ik hem sneller maak of wat ik misschien verkeerd heb gedaan?
alvast bedankt :)

Kijk eerst goed na of bij de Belkin driver-software een programma is geleverd dat je moet gebruiken om een draadloze verbinding mee in te stellen.

Ik heb 'vreemde' problemen gezien als zo'n hulpprogramma wel geïnstalleerd was maar de 'Windows-manier' werd gebruikt om verbinding te maken ipv. via dat hulpprogramma.

Verder heb ik geen tips.

Tijs.

hey bedankt voor de reactie,

eerst heb ik de usb erin gedaan en toen vroeg ie om hardware. hij deed het toen al niet zo goed dus toen deed ik het met de cd en hij doet het wel. alleen als ik veel internet gebruik gaat ie uit. bijv bij utorrent.

ow btw ik denk dat het aan me router ligt, want steeds als ik teveel internet gebruik stopt ie ermee en zegt ie unplug your router for 10 seconds

Tsja, dat heb je over jezelf afgeroepen door torrent programma's te gebruiken, want die openen en sluiten een hoop verbindingen. De ene router kan daar beter mee overweg dan een andere. Ik verwacht dat als je nieuwsgroepen gebruikt dat het probleem er dan niet is, want dan heb een vast (beperkt) aantal verbindingen die gewoon open blijven.

Tijs.

Inderdaad als je gaat downloaden gebruik dan newsgroepen, want met torrents ga je uploaden en dat maakt je verbinding gewoon ongelooflijk traag. Maar wat voor snelheid heb je dan ? kan je testen door naar www.speedtest.nl te gaan, want ik vind het wel vreemd dat dan gewoon je internet er uit vliegt.

[...]want ik vind het wel vreemd dat dan gewoon je internet er uit vliegt.

Zie het zo: Als jij bij een parkeerplaats de auto's moet parkeren voor de gasten en ook weer ophalen voor de gasten, maar je krijgt zoveel aanvragen voor zowel het parkeren als het ophalen tegelijk, dan weet je het op een gegeven moment niet meer. Je kunt dan beter zeggen: Iedereen moet zijn auto's opnieuw aanmelden voor parkeren en voor ophalen dan de hele administratie in de soep te laten lopen.

Kortom: De router is het overzicht kwijt welke verbindingen nog geopend of gesloten moeten worden (of heeft (technisch) de capaciteit er niet (meer) voor). Vergeet niet dat de router dit moet doen voor iedereen die in het thuisnetwerk erachter dergelijke verzoeken indient. De router slaat op 'tilt', en stopt dan óf met het openen van nieuwe verbindingen (totdat de 'administratie' weer klopt en/of de achterstanden zijn ingelopen) óf stopt met het accepteren van verzoeken tot het openen/sluiten van verbindingen of stopt in zijn geheel met werken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ow oke bedankt in iedergeval.
maar 1 vraag hoe werken die nieuwsgroepen precies?

(hier de uitslag van die test: )

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 485.6 KByte/sec
(=3885 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.6 KByte/sec
(=109 kbps)
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 338.0 Conn/min

Laatst bewerkt:
oke bedankt man, maar nog 1 dingetje
ik heb nu een router van belkin type F5D7050B
ik wil dus nu een betere kopen (wel van belkin), maar niet echt heel duur. weetje toenvallig eentje? of weetje of deze misschien sneller is http://link.marktplaats.nl/324882200 .

alvast bedankt

Geen idee: Hardware is niet mijn competentie. Zoek op Internet naar tests of kijk op www.kieskeurig.nl naar (Belkin) routers met goede beoordelingen.

Tijs.

netwerk kpnplanet.nl

Ik hoop dat ik ook een vraag mag stellen ipv. reageren.
Ik heb de volgende vraag: waarom krijg ik van kpnplanet maar ca. 2 Mb downloadsnelheid terwijl ik voor 8 betaal.
Ik heb reeds lange dure telefoontjes gepleegd waarbij de fout altijd bij mij zou liggen??
Ik zit hemelsbreed 1,5 mtr van d Experiabox van Kpnplanet en heb wel af en toe 8 Mb dus
kan ik stellen dat het bij mij in orde is.
Wie heeft voor mij een bevredigend antwoord.
Vast bij voorbaat dan voor de moeite.
MVG Gerard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan