trage dvd-brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

rembothepiper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
beste forummers,
ik heb een klein probleempje met mn dvd-brander (een sony DVD RX DW-Q30A), namelijk:
sinds een paar dagen doet mn brander er opeens bijna een uur over om een volle dvd te branden, daarvoor duurde het iets van 5/6 minuten.
ik heb tussentijds niks veranderd en de brander zat er al in toen ik mn pc kocht.
iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Ik heb dit ook gehad. Bij mij bleek dat mijn brander kapot was na dit te hebben laten controleren. Dit was zelfs een nieuwe Plextor geen 2 dagen oud. Heb ook wel de brandprogramma's gecheckt.

Je zou die dvdbrander op een ander computer kunnen uittesten of je zou een ander brandt prgr.kunnen proberen..

Laatst bewerkt:
Dit was zelfs een nieuwe Plextor geen 2 dagen oud. Heb ook wel de brandprogramma's gecheckt.

Ik had ook een soortgelijk probleem met mijn Plextor 760-A, het duurde bij mij 1,5 uur om een enkel dvd'tje te branden dus electronisch contact opgenomen met de helpdesk van Plextor...

Kreeg eerst de standaard vragen of ik hem wel goed had aangesloten etc. Na dat ik duidelijk had gemaakt dat alles correct was aangesloten kreeg ik van hem het advies een Verbatim schijf te proberen.. (Ik zag de bui al hangen, had net 100 Platinum DVD's gekocht :rolleyes: ) Dus zo'n schijfje gehaald voor €2,- (Dikke afzetterij maargoed)

Deze schijf geprobeerd en warrempel, 7 minuten (!!) en het schijfje kwam uit de brander vliegen. Dus geprobeerd met een van mijn gekochte Platinum schijven en die deden het nu ook..

Mijn advies luidt, neem even contact op met de helpdesk van je fabrikant... Zij weten er waarschijnlijk meer vanaf dan wij ;)

Bij mij gaf deze ook 7 min aan, maar na die 7 min draaide ook door tot 1,30 uur, het voordeel dat ik had, dat ik had twee branders in mijn systeem had.

.

Ja de indicatie was voor het probleem ook rond de 10 minuten maar die wijzigde hij elke keer als hij bij de tijdseenheid aankwam... Tot hij eindelijk eens klaar was :rolleyes:

Maar ja, ben niet zo'n pyromaan die kan uitwijken naar een 2e brander ;)

Nou het enig wat er aan toe wilde voegen is dat als gaat testen gebruik DVD+RW.

Trage CD/DVD brander

Zie mijn reactie op branden Ho maar in dit forum.
Zet de schrijfsnelheid lager tijdens het branden, ongeveer de helft.

BrnrdsJng

Dit bericht bedoelt BrnrdsJng

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan