Trage installaties en kopieeren naar externe hdd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac20

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
126
Hallo,

Ik zit met een heel vervelend probleem.
Wanner ik bijvoorbeeld een programma of game wil installeren duurt dit echt eeuwen.
Een game van 4 a 5 gigabyte duurt ruim 15 minuutjes terwijl dit normaal gesproken 5 minuten of zelfs korter was.
Kopieren naar de externe harde schijf is nog erger.
Een file kopieren van 1.5 gb duurt 5 minuten ;(
De externe harde schijf is USB 3.0 en de kopie snelheid is gemiddeld 55 MB/s.
Op mijn laptop ter vergelijking gaat het met 120 MB/s over USB 3.0.

Iemand die weet wat het is?

Ik heb op andere fora gelezen dat Avira free virus er wat te maken zou hebben.

Iemand die dat kan bevestigen?

Thanks.
 
lijkt op een harde schijf die niet goed meer werkt, ik zou je harde schijf vervangen

PS: als het de anti virus is die je pc zo traag maakt dan zou ik dat even checken. (Taakbeheer > processen)
Kijk welke processen heel veel vragen van je PC. Als dat het geval niet is dan ligt het aan je harde schijf
 
Laatst bewerkt:
Wordt de externe schijf rechtstreeks op een usb3 poort aangesloten, of gaat dat via een usb-3 hub?
Ik heb gemerkt dat sommige USB-hubs een vertraging van wel 50% geven.
 
Wordt de externe schijf rechtstreeks op een usb3 poort aangesloten, of gaat dat via een usb-3 hub?
Ik heb gemerkt dat sommige USB-hubs een vertraging van wel 50% geven.

Ja ik heb mijn externe hdd aangesloten op een directe USB 3.0 poort op mijn moederbord.

Wat ik vergeten ben aan te geven is dat wanneer ik een game of programma installeer mijn PC vrijwel onbruikbaar is/word.
 
Laatst bewerkt:
Ik had vandaag precies hetzelfde probleem toen ik dacht, kom ik maak maar weer eens een kopie van mijn data-schijf (SSD) naar een externe HD via USB-3.
Dat ging ongelooflijk traag.
Dacht eerst dat het de USB-3 connectie was, maar na van alles geprobeerd te hebben bleek het probleem niet in de USB-3 te zitten, maar in de harde Schijf (SSD in mijn geval). Dat bllek toen ik de doorvooersnelheid van de verschillende HD's/SSD's in mijn PC ging testen met HDTune.

Dus: test de HD eens met HDTune: http://www.hdtune.com/
 
Hier even de resultaten van Crystaldiskmark :)
Ik word er weinig wijzer van, maar ik zie wel duidelijk dat een HDD en mijn externe hdd er langzaam zijn.

[SMALLIMG]http://i57.tinypic.com/24w4up5.jpg[/SMALLIMG]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan