Trage internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker59

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Berichten
133
Hallo mensen,

ik heb een adsl abonnement bij "het net" met een downloadsnelheid van 8Mbit.
Nu weet ik idd dat je dat niet haalt ...........

Maar dat ik met max 30 kb/sec download met behulp van torrents is wel erg traag, er zijn namelijk genoeg seeders ........

of als ik een document verstuur via msn dan gaat dat ook maar 1-3 kb/sec. (en dan heb ik de download programma's afgesloten)...

wat is hier aan de hand? ligt het aan mijn provider of router??

GR Gino
 
Dat kan te maken hebben met je NAT instellingen en / of de inkomende TCP poort en zelfs met je firewall.

Advies: Als je wilt weten wat je downloadsnelheid echt is, ga dan niet uit van een torrent, maar van een site die je downloadsnelheid kan meten. Ik weet niet of ik er een link naar mag geven hier, maar anders tik je speedtest in google in.
 
CyberPirate zei:
Aah ok link geven mag dus wel :eek:
Anders had ik het wel even gedaan haha
Waarom zou het niet mogen? Dit zijn gewoon legale test links.:)
 
Probeer tijdens het binnen halen van je torrent je upload eens tot zo'n 75% te knijpen dan zal je download ook omhoog gaan.
 
www.speedtest.nl

geeft een snelheid van 400 kb/sec aan...beetje jammer :evil:

ik heb mijn provider gemaild en een actie ondernomen die zij mij hebben geadviseerd ook dit mocht niet baten. ik zal toch even verder moeten zoeken.....

ik laat het nog even weten...

Groeten Gino
 
Ik heb nog een tip!

Probeer eens een ander download programma... Kijken of het daar wel sneller mee gaat.. het kan nl aan je instellingen liggen.
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je een abonnement van 8Mbit hebt?

Ik dacht dat Het Net tot maximaal 4Mbit ging...?
Hoe heet het abonnement?

Groeten,
 
ik weet niet precies hoe die heet. ik ging even op de site van hetnet kijken maar zie mijn verbinding niet tussen staan. ik zal even de papieren door moeten spitten en dan laat ik wel even weet hoe die heet.

Gr Gino
 
Als het versturen via MSN traag gaat, dan is het meestal een probleem met MSN zelf.
Deze kan veelal het versturen van bestanden niet goed aan, waardoor de snelheid verlaagd wordt naar onder de 3 kb/s.

Verder hangt het er met ADSL ook nog vanaf hoe ver je van de centrale afwoont voor je snelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan