trage internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sungirl

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Berichten
240
Hallo,

Weet iemand raad ?? sinds kort is het opvragen van site´s zo traaaaaaaaaaag, soms moet ik wel is een volle minuut of langer wachten op een site. Ik word hier echt niet goed van.

Zelfs mn opstart pagina doet er ellenlang over.

ik heb ME en mn internet verbinding in sofware al hersteld, maar het helpt niet.

Dus als iemand hier raad op weet, graag stap voor stap, want ik ben een leek.

alvast bedankt.
 
1.verwijder je tijdelijke internet bestanden via IE>extra>internetopties>bestanden verwijderen en cookies verwijderen.

2. scan je wel eens op spyware?

3. doe eens een snelheidstest en kijk of het bij de snelheid van jouw adsl in de buurt komt.
http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp
 
Laatst bewerkt:
traaaaaaaaaag

hoi,

ik scan regelmatig met adaware en spybot, dus daar ligt het niet aan. En virussen heb ik ook niet, ik gebruik Norton. Ook mn cookies en tijdelijke internetbestanden schoon ik regelmatig.


de speedtest heb ik ook is gedaan, (duurde ellenlang) maar mn download was 55 de rest ben ik vergeten.

nou heb ik even tijdelijk monzila als browser genomen, die wel sneller was, maar ik vond het te rommelig.

nou lijkt het net of het aan mn browser ligt. (ik gebruik nu ie6)

Nog meer opties ??
 
Wat voor abbo heb je dan eigenlijk afgesloten ?
 
Abbo ?? abbonnement ?? denk ik, das Adsl, en planet is mn provider.

voorheen mxstream, is het eigelijk nog.

zou mn modum verouderd kunnen zijn ? alles is nu 3½ jaar oud ongeveer.

Het trage is er plotseling ingekomen, ineens zat ik dus te wachten op de opgevraagde site.

het blauwe balkje onder in je scherm, vult zich altijd langzaam, maar nu, blijft hij gelijk al hangen in het begin. Ook kan ik dan geen andere opdracht meer geven, alles staat gewoon op dat moment vast, pas wanneer ik de site heb, kan ik verder gaan.

Heb je hier iets aan ??
 
Abbo is idd abbonnement.Planet is je provider,maar die hebben meerdere opties

http://www.planet.nl/planet/show/id=904282/sc=e72e52

Enig idee welke jij hebt of is het MXStream ?

Wat voor modem/router heb je ? Afhankelijk van je modem zijn er mi wel beperkingen maar dat mag niet resulteren een dergelijke traagheid.

Heb je al overwogen om een hijack te plaatsen (zie hoofdstuk Spyware)
 
mx stream heb ik.

Een hijak is al geplaatst en schoongemaakt en wederom de log weer geplaatst, ik wacht op verdere uitslag van H@nsepansie.

Misschien helpt het als ik je vertel dat ik ongeveer 3 weken geleden mn schijf heb geformateerd omdat de pc helemaal nix meer deed.

Dus allemaal oude software kwam er weer op. Inmiddels met hulp van hansepansie de nodige stuf er weer opgezet, zoals ie6.

misschien moet er nog iets bij ???
 
Heb je wel alle updates van Windows weer geinstalleerd ?
 
Alles is schoongemaakt, windows is geheel geinstalleerd.

Maar alles doet het momenteel weer goed, mn site´s verschijnen weer lekker snel.

Ik heb met een progje alle oude dll´s verwijderd, het waren er meer dan 100. misschien was dit het probleem, want alles werkt weer perfekt.

bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan