Trage internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

shiney

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2012
Berichten
40
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe internet provider en ik ben er niet zo blij mee, ze hadden mij beloofd voor een downloadsnelheid van 20mb en een uploadsnelheid van 1 mb per seconde, maar daar zit ik niet eens in de buurt :(. Mijn download snelheid is ongeveer 6 mb en upload snelheid 0,6mb per seconde. Als ik naar google.nl ga duurt het soms 20-30 seconden totdat google tevoorschijn komt :( kan iemand mij helpen hoe ik mijn internet wat sneller krijg
 
Zit u er niet te ver vandaag? Of bent u bekabelt? Als u wifi gebruikt kan het ook nog zo zijn dat er een soort ondervloer onder de vloer ligt van aluminium die signaal beinvloed. Hebben wij helaas ook last van.

Laat het maar even weten

Mvg steven bults
 
Hoi,

Heb je connectie via Wi-Fi of Be-draad ?
Indien je via Wi-Fi connectie hebt, is dat wel logisch als je op (grote) afstand van je Modem/Router staat.

Indien je Be-draad verbinding hebt, zou ik ze toch even opbellen en het melden bij je provider dat je Dit&Dat problemen ondervind.
 
Laatst bewerkt:
ik heb wifi en de afstand van de modem naar mijn pc is ongeveer 10 meter (modem is in huiskamer en pc is in me slaapkamer)
 
Hoi,

Het zou kunnen dat je daarom niet je snelheden behaalt,
Ligt ook aan je signaalsterkte van je Modem/Router.

Probeer eens Be-Draad en kijk eens of je dan wel je snelheden behaalt.
 
Draadloos: 3mb downloadsnelheid - 0,75mb uploadsnelheid

Kabel: 11 mb downloadsnelheid - 0.86mb uploadsnelheid

Kan ik er niks aan doen om draadloos sneller te maken?
 
Hoi,

Een betere Modem/Router kopen zodat je in het hele huis goed verbinding hebt,
Maar dus, Je kan beter je Provider opbellen en vertellen dat er iets niet klopt met de download-snelheden en upload-snelheden.

Het zou ook zo kunnen zijn dat als je met meerdere PC's verbonden bent op een Modem/Router daardoor je Internet snelheden niet behaalt.

Edit:

Kan je even vermelden welke Provider je hebt?
+ Welke Modem/Router?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb internet bij Tele2 20mb hadden ze beloofd ik weet niet welke modem is gewoon de standaard modem die ik erbij kreeg
 
Hoi,

Tele2 is ook niet één van de beste hoor.
Een beter alternatief is: Ziggo, KPN, XS4All (Ook van KPN) of UPC.

Je zou ze kunnen opbellen en vertellen dat je je internet-snelheden niet behaalt.
Misschien zou het probleem bij hun zitten, maar zoals ik al eerder heb vermeld: het kan ook zijn doordat er meerdere PC's aan het netwerk verbonden zijn waardoor jij je snelheden niet behaalt.
 
we hebben thuis maar 2 computers die er verbonden aan zijn geen smartphones etc. en er zit ook een wachtwoord op me verbinding maar dank u wel voor de informatie ik ga zeker Tele2 bellen ik zit er helaas wel nog 9-10 maanden aan vast! :(
 
Hoi,

Dan zou het bij Tele2 kunnen voorspelen waardoor jij je internet-snelheden niet behaalt,
Of je koopt een betere Modem/Router waardoor je in het hele huis verbinding hebt.

Maar, wat ook nog kan is: Dat er iets niet klopt in je Modem/Router waardoor jij je snel-heden niet behaalt.

Edit:

Je kan toch je abonnement afschaffen? En overstappen op een andere Provider?

KPN is een goeie, Ik heb geen problemen en dergelijke, ze waarschuwen je ook indien je besmet bent met een of meerdere Botnet(s)
Gisteren nog een mail gehad van KPN dat 1 van onze computers besmet was met Dorifel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan