Trage internetverbinding desktop op zolder, maar snelle internetverbinding met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjmwouters

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Hoi allemaal,

Ik word er helemaal gek van. Ik heb een desktop op mijn zolder staan, en daarnaast een laptop. De laptop heeft een netwerk-snelheidverbinding van 144 Mbps, maar mijn desktop 1,0 Mbps????? (voorheen was dit altijd 54 Mbps)
Ik heb zojuist een nieuwe Router geinstalleerd, omdat ik dacht dat daar het probleem lag (Router in de meterkast). Ik heb nu een Linksys E2500. Maar de snelheid op mijn laptop is top, maar mijn desktop blijft net zo traag.
Mijn desktop reageert wel al een week of 2 raar: sommige internetsites werken prima, maar bijv google is supertraag, mijn hotmail is ietsje trager, gmail werkt niet eens meer. Andere sites werken wel gewoon naar behoren.

Wat kan er aan de hand zijn? En hoe kom ik hier zsm vanaf?

Groet,

Joris

Hoi Edevlieger,

De signaalsterkte van mijn Linksys E2500 is laag op zolder. Terwijl deze nu juist een top-bereik zou moeten hebben. Ik woon in een simpel rijtjeshuis. Er zitten 2 verdiepingen tussen de router en mijn desktop. Zijn hier ervaringen mee?

Daarnaast zou het spyware kunnen zijn. Probleem is dat er een miljoen sites zijn met een miljoen tips. Maar hoe los ik dit nu gericht op?

Groet,

Joris

Hoi Edevlieger,

Ik heb Spybot toegepast. Hij heeft e.e.a. aan trojans/adware/malware gevonden en verwijderd. De problemen met google en hotmail heb ik echter nog steeds. De snelheid is ook nog steeds traag.......

Groet, Joris

Heb je nogmaals een scan uitgevoerd? Zo nee, dan raad ik dit wel aan.
Maar laten we dit als laatste stap nemen.
Stap 1 is: met welke browser werk je? Is Google/Hotmail ook traag in een andere browser? En Gmail?
Stap 2: Kijk is in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts (via kladvlok te bekijken). Spybot zet hier heel veel malifide adressen. Wat Spybot er niet tussen zet is www.google.nl, www.gmail.com en www.hotmail.com. Staan deze er wel bij (ctrl+f is zoeken).
Stap 3: Je geeft aan dat een nieuwe router geen soelaas biedt. Dit betekent hoogstwaarschijnljik dat de oorzaak bij jouw pc ligt. Kun je je nog herinneren wat je hebt geïnstalleerd nadat de genoemde websites traag werden?
Stap 4: scan nogmaals met Spybot.

Laatst bewerkt:
Hoi Edevlieger,

Sorry dat mijn reactie even uitbleef:

0. Scan nogmaals uitgevoerd. Nu 4 malwares gevonden en verwijderd.
1. Ik werk met Internet Explorer 8.0. Traag in een andere browser weet ik niet. Hoe kan ik dit testen? Ik heb geen andere browser.
2. In 'hosts' (dit is een bestandje, geen directory) staat maar heel weinig: 'Dit is een voorbeeld HOSTS bestand.....". Welk bestandje doel je precies op? Ik kan de webadressen nergens vinden (ik vind uberhaupt geen webadressen).
3. Wat ik heb geinstalleerd, weet ik helaas niet. Ik installeer over het algemeen vrij weinig. Wel hebben we de computer van de 1e verdieping naar zolder verplaatst.

Hoop dat je me weer een stapje verder kunt helpen.

Groet, Joris

Een andere browser naast IE is absoluut aan te raden.
Naast de tip van ronnie1 beveel ik ook Opera aan. Eventueel Firefox.

En scan met Spybot totdat je geen spyware meer hebt.

Laatst bewerkt:
Hoi Edevlieger/Ronnie1,

- Ik heb Google Chrome er juist afgegooid, omdat ik dat juist later geinstalleerd heb. Het effect is helaas nihil.
- Hoe kom ik aan Opera en Firefox?
- Edevlieger: zou je nog terug kunnen komen op de vraag over 'hosts'?

Heb ook een speedtest gedaan. De resultaten:
- Direct met een kabel op de modem: down varieert tussen 29 MBit/s-17Mbit/s, up blijft stabiel rond de 0,2 Mbit/s, connecties varieert tussen 476-1106.
- Draadloos op zolder: down varieert tussen 0,3 Mbit/s-10Mbit/s, up blijft stabiel rond de 0,2 Mbit/s, connecties varieert tussen 706-1435.
Het abbonnement dat ik met Ziggo heb is 10 Mbit/s. Zijn de scores direct op de modem oke? Is dit 'verlies' draadloos op de zolder normaal?

Groet,

Joris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan